2014-09-10

Otwarcie z przytupem

Powodzenie centrum handlowego zależy od kilku czynników. Na co zwrócić uwagę, by otwarcie okazało się sukcesem?

Otwarcie z przytupem fot. Brama Mazur

Lokalizacja centrum handlowego to atut, o którym deweloper decyduje jeszcze przed rozpoczęciem budowy. Nie wystarczy jednak samo dobre umiejscowienie galerii, by już pierwszego dnia po otwarciu bramy zobaczyć w niej sznur klientów. Gdy maszyny wjeżdżają na plac budowy, swoje zadania otrzymują też menedżerowie galerii. Najważniejsze z nich to dobranie odpowiedniego miksu najemców.

Tworzą go marki odzieżowe, punkty handlowo-usługowe, a także operator gastronomiczny czy drogeria, które muszą być odpowiednio dopasowane do oczekiwań potencjalnych klientów. Należy pamiętać, że potrzeby klientów są różne i uzależnione m.in. od wielkości miasta, w którym mieszkają czy lokalizacji obiektu, w którym robią zakupy – tłumaczy Marta Olszewska, dyrektor Centrum Handlowego Brama Mazur.

Podczas prac nad pozyskiwaniem kolejnych najemców należy też dbać o umiejętną komunikację i kontakt. W przypadku Bramy Mazur udało się już w ciągu pierwszych kilku dni zachęcić do odwiedzin prawie 100 tys. osób, czyli więcej, niż cały Ełk, w którym działa obiekt.

Regularne informowanie mieszkańców Ełku i okolic o projekcie rozpoczęliśmy rok przed jego otwarciem. Powstała strona internetowa oraz profil na Facebooku i za ich pośrednictwem przekazywane były bieżące wydarzenia z placu budowy, a także informacje o nowych markach – wspomina Marta Olszewska. - Była to również okazja, aby wsłuchać się w głos naszych przyszłych klientów i poznać ich potrzeby. Można powiedzieć, że mieszkańcy Ełku od samego początku byli zaangażowani w proces powstawania Bramy Mazur – już na kilka miesięcy przed jej otwarciem zaczęliśmy się angażować w lokalne inicjatywy artystyczne i kulturalne, a także prowadzić aktywną współpracę z miastem.

Klienci nie przyjdą do centrum handlowego, jeśli obieca się im wyłącznie szereg sklepu i atrakcyjny food court. Coraz ważniejsze – z punktu widzenia klienta – jest to, co centrum oferuje poza podstawową ofertą handlową.

Już od początku funkcjonowania Bramy Mazur, będą odbywały się w niej liczne wydarzenia artystyczne i koncerty, a przestrzeń wokół obiektu została zaprojektowana tak, aby służyć mieszkańcom Ełku do wypoczynku i relaksu – tłumaczy Olszewska.

(gum)

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski Redaktor, PROFIT system

gmorawski@lokalnabiznes.pl