2014-09-09

Lokal na dystans

W Mydlarni u Franciszka jeden sklep to za mało...

Lokal na dystans fot. Mydlarnia u Franciszka

Mydlarnia u Franciszka to sieć sklepów z naturalnymi kosmetykami do codziennej pielęgnacji. Preparaty są produkowane w firmowym laboratorium we Francji albo sprowadzane z krajów Południa – m.in. Włoch, Maroka, czy Syrii. Obecnie sieć liczy 12 placówek własnych i 105 franczyzowych. Mydlarnia promuje multifranczyzę i zachęca swoich biorców do prowadzenia kilku punktów.

 Mamy partnera, który prowadził 2 sklepy w Szczecinie i właśnie otworzył tam trzeci. Niektórzy zarządzają 4-5 lokalami i to w różnych miastach – jedna z franczyzobiorczyń ma sklepy w Lublinie, Kielcach, Radomiu i Zamościu – wylicza Leszek Krzanowski, specjalista ds. rozwoju franczyzowego firmy.

Zarządzanie kilkoma punktami na odległość jest możliwe dzięki systemowi komputerowemu, który Mydlarnia uruchomiła za pieniądze uzyskane z funduszy unijnych. Każdy przedsiębiorca ma własne konto poprzez które na bieżąco kontroluje stan zaopatrzenia sklepów i zamawia towary, które pojawiają się na półkach już następnego dnia.

System stał się konieczny gdy firma zaczęła się rozrastać i franczyzobiorcy chcieli poszerzać działalność o kolejne punkty. Komputerowe zarządzanie bardzo przyspieszyło rozwój Mydlarni, zdarzały się miesiące w których otwieraliśmy po kilka sklepów – mówi Leszek Krzanowski. 

Mydlarnie mają już 117 placówek (105 franczyzowych i 12 własnych) zarówno w centrach handlowych, jak i na ulicach miast. W lipcu otwarto dwa nowe sklepy, w podkrakowskim CH Czyżyny i w Szczecinie, a kolejny pojawi się w 16-tysięcznej Trzciance w woj. wielkopolskim.

Nasze sklepy mogą powstawać w miastach co najmniej 10-tysięcznych. Wbrew pozorom nie celujemy w klientów „bogatych”, z dużych aglomeracji. Naturalne kosmetyki nie są dużo droższe od zwykłych,  są więc przeznaczone dla wszystkich – mówi Leszek Krzanowski.

Minimalne wymagania lokalowe dla Mydlarni spełnia wyspa w galerii. Lokal powinien mieć 15-40 m2 i mieścić się w głównej części miasta albo w centrum handlowym. W kwocie inwestycji (ok. 40 tys. zł)  zawiera się już koszt aranżacji pomieszczenia, a firma pomaga także znaleźć odpowiednich podwykonawców.

(mt)