2014-09-01

Lekcja stylu

Nawet najlepszy produkt musi mieć doskonałą oprawę, żeby klient chciał go kupić. Doskonale wiedzą o tym właściciele sklepów odzieżowych Bialcon, którzy podpowiadają, jak dobrze wykreować przestrzeń.

Lekcja stylu Wnętrze sklepu Bialcon

Istniejąca od prawie 20 lat Grupa Bialcon ma dziś ponad 60 sklepów franczyzowych, własnych i partnerskich z odzieżą elegancką oraz casual. Jej właściciele wiedzą, jak dużą rolę w zwiększaniu sprzedaży odgrywa atrakcyjna aranżacja lokalu. Dlatego w ramach pakietu dla franczyzobiorców sieć oferuje także kursy visual merchandisingu.

Tajemniczy anglicyzm oznacza strategię marketingową opartą na komunikacji wizualnej. W jej zakres wchodzi aranżacja przestrzeni handlowej i kreowanie ekspozycji w sposób charakterystyczny dla danego brandu. Dopracowywanie indywidualnego stylu wpływa na pozycjonowanie marki na rynku i pomaga dotrzeć do wybranej grupy odbiorców. Fachowców od visual merchandisingu ciągle przybywa (niektóre uczelnie wyższe oferują już studia i kursy podyplomowe w tej dziedzinie), a butiki modowe i wnętrzarskie chętnie korzystają z ich usług.

 W Bialcon prowadzimy dwa typy szkoleń z visual merchandisingu - przy otwieraniu sklepu i jego wstępnej aranżacji, a także cykliczne, które odbywają się co pół roku. Pierwsze szkolenie jest skierowane do franczyzobiorcy, a następne do wszystkich pracowników sklepu. Nasz ekspert zwraca uwagę na kwestie takie jak aranżacja wystaw, kreowanie ekspozycji, zarządzanie przestrzenią handlową i budowanie layoutu sklepu. Szkolenia obejmują także stylizację manekinów. – mówi Jakub Chwesiuk, kierownik działu marketingu Bialcon.

Sklepy Bialcon mogą powstawać w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Minimalna powierzchnia lokalu to 50 m2. Średnia kwota inwestycji wynosi ok. 1 tys. zł/m2 i zawiera wyposażenie lokalu – m.in. meble, oświetlenie i manekiny. Koszty związane z ewentualnymi pracami budowlanymi ponosi już sam franczyzobiorca.

Chociaż do tej pory sklepy Bialcon powstawały głównie przy arteriach handlowych w mieście, sieć planuje zwiększyć ilość punktów w galeriach.

Aktualnie mamy 10 salonów w centrach handlowych, m.in. w Silesia City Center w Katowicach i Galerii Olimp w Lublinie, a w ciągu najbliższych miesięcy chcemy podwoić tę liczbę – mówi Jakub Chwesiuk.

(mt)