2014-09-02

Odjechany lokal

Chętnych za zakup jednośladów najłatwiej znaleźć w dużych miastach przy głównym trakcie komunikacyjnym.

Odjechany lokal fot. Romet

Umowy franczyzowe Romet Partner dotyczą najczęściej lokalizacji w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców. Bardzo ważne jest samo umiejscowienie lokalu. Najlepiej, jeśli znajduje się on przy głównym trakcie komunikacyjnym lub w sąsiedztwie galerii handlowej i ma parking.

Wybierając miejsce pod własny biznes, należy pamiętać o atrakcyjnym położeniu lokalu. Bardzo ważna jest analiza otoczenia, konkurencji oraz przepływ i profil klientów, a także liczba mieszkańców w danym mieście. Należy również zwrócić uwagę na możliwości, jakie daje rynek, które mogą ułatwić lub utrudnić start i późniejszy rozwój – mówi Tomasz Bryk, kierownik rozwoju sieci Romet Partner.

Wielkość lokalu zależy od formatu franczyzy. Jeżeli decydujemy się tylko na sprzedaż rowerów lub skuterów, minimalna powierzchnia lokalu handlowego powinna wynosić 100 m2. Większej powierzchni powinni szukać franczyzobiorcy wariantu pełnoasertymentowego. Ekspozycja wszystkich produktów Rometu wymaga lokalu handlowego o metrażu min. 350 m2. Konieczne jest również stworzenie pomieszczenia serwisowego o wielkości min. 25 m2.

Idealny lokal powinien mieć dużą witrynę, tak by produkty były dobrze widoczne z zewnątrz. Dużą wagę przykłada się także do sposobu prezentacji i rozmieszczenia towaru, czyli odpowiedniego wystawienia produktów w środku i wyeksponowania dodatkowego asortymentu, jak odzież czy akcesoria.

Ergonomia miejsca w przypadku sprzedaży rowerów, skuterów oraz motocykli jest bardzo ważnym elementem wpływającym na sukces danego przedsięwzięcia. Biorąc pod uwagę dużą rolę, jaką odgrywa prawidłowy merchandising w punkcie sprzedaży, wprowadziliśmy nowy, bardzo elegancki standard wizualizacji zewnętrznej oraz wewnętrznej salonów. Meble są modułowe i można je z łatwością dopasować do każdego lokalu – tłumaczy Tomasz Bryk.
(awr)