2014-07-24

Mama na zakupach

Galerie handlowe dbają nie tylko o bogatą ofertę marek, które przyciągną klientów, ale myślą również o tym, jak zapewnić klientom komfort i wygodę podczas zakupów.

Mama na zakupach fot. Colliers International

Przeprowadziliśmy analizę warszawskich centrów handlowych sprawdzając, czy są one przyjazne dla rodzin z dziećmi. Badanie objęło 32 galerie, w których oceniano trzy elementy. Pierwszym z nich były udogodnienia dla rodzin z dziećmi np.: miejsca opieki nad dziećmi, pokoje dla matki z dzieckiem, toalety przystosowane dla dzieci, strefy relaksu, szatnie,  place zabaw, kasy pierwszeństwa i dostępność specjalnych wózków na zakupy stanowiących jednocześnie atrakcję dla dzieci. Później sprawdzano ofertę sklepów przeznaczoną dla dzieci i ich rodziców oraz ogólną charakterystykę obiektu. Wpływ na ocenę miały również ankiety przeprowadzone wśród rodziców. Na podium znalazły się dwa centra – Arkadia i Galeria Mokotów, na drugim miejscu Blue City, na trzecim Wola Park.

Negatywnie zaskoczył nas stan toalet – niestety w większości odwiedzonych przez nas obiektów jest brudno. Poza tym brakuje miejsc do przewijania dzieci i wydzielonych miejsc parkingowych dla rodziców z dziećmi. Na tym tle bardzo pozytywnie wyróżniają się centra, które znalazły się na czele naszego rankingu. Znajdziemy w nich wiele udogodnień: interaktywne place zabaw, pokoje matki z dzieckiem, miejsca do przewijania, toalety dostosowane do potrzeb maluchów. W najwyżej ocenianych obiektach znajdziemy także restauracje dostosowane do potrzeb dzieci oraz specjalne miejsca parkingowe.

Ważne jest, by właściciele centrów handlowych odpowiednio rozpoznawali zmieniające się potrzeby i rosnące wymagania współczesnego klienta i podążając za nimi podnosili jakość swoich obiektów. Na przestrzeni ostatnich lat zauważalne są jednak pozytywne zmiany i wprowadzanie nowych rozwiązań podnoszących komfort zakupów, również tych, na które mieszkańcy aglomeracji decydują się wybrać wspólnie z dziećmi.(mak)

Dominika Jędrak, Colliers International
Dominika Jędrak, Colliers International dyrektor działu doradztwa i badań rynku Colliers International, Colliers International

Odpowiedzialna za zarządzanie departamentem doradztwa i badań rynku. Kieruje pracami badawczymi, przygotowuje raporty dla klientów.