Modernizacja się opłaciła
Najemcy Galerii Madison policzyli gości w pierwszym półroczu. Wyniki dają powody do zadowolenia.
Już sam początek roku okazał się dla zarządzających gdańską Galerią Madison zwiastunem dobrego półrocza. Odwiedzialność w styczniu wzrosła o 5 proc., co na tle ogólnego wskaźnika dla wszystkich centrów w Polsce, który spadł o 1 proc., było niezłym wynikiem. Kolejne miesiące potwierdziły zapowiedzi niezłego trendu. Wzrost zainteresowania ofertą Galerii udało się osiągnąć dzięki udanej modernizacji obiektu, a także zatrzymaniu najważniejszych najemców i pozyskaniu nowych.
Biorąc pod uwagę dobre wyniki osiągnięte w pierwszym pięcioleciu najmu oraz doceniając wszystkie cechy lokalizacyjne obiektu, w ubiegłym roku YES przedłużył umowę najmu lokalu w Galerii Madison na kolejny okres. Spodziewaliśmy się kontynuacji pozytywnych tendencji odwiedzalności oraz osiąganych wyników ekonomicznych. Pierwsze półrocze 2014 potwierdziło wzrost dalszy liczby osób odwiedzających (o ponad 11,5 proc.) oraz dokonujących transakcji (o 4,1 proc.) – komentuje Paweł Korobacz, dyrektor ds. Ekspansji i Organizacji Sieci Detalicznej YES.
Obecny w galerii salon obuwniczy CCC nie odnotował wprawdzie wzrostu odwiedzalności, ale osiągnął obroty wyższe o prawie 10 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2013. Jeszcze lepszy wynik padł łupem sklepu marki Wittchen.
Dla salonu Wittchen ostatnie półrocze było bardzo korzystne, co potwierdza wzrost sprzedaży o 49,95 proc. w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku – podsumowuje Marcin Grygorczuk, Manager Sprzedaży Detalicznej Wittchen.
W ostatnich sześciu miesiącach grono najemców Galerii powiększyło się m.in. o marki Venezia, Mohito, Sinsay czy iDream. Jak dodaje dyrektor Galerii Madison, w obiekcie pojawia się coraz więcej klientów zza granicy, którzy również przyczyniają się do utrzymania pozytywnych wskaźników odwiedzalności.
Mimo niekorzystnych wskazań rynkowych, Galeria Madison w ciągu ostatniego półrocza utrzymuje stabilny footfall w porównaniu z ubiegłym rokiem. Szczególnie dobry wynik odwiedzalności w styczniu wynika z dużej popularności, jaką cieszą się sezonowe wyprzedaże, organizowane przez naszych najemców. Szczególnie zainteresowani są nimi mieszkańcy m.in. Obwodu Kaliningradzkiego, gdyż w Rosji do tej pory nie ma takiej tradycji. Ich przyjazdy do Gdańska na zakupy zdecydowanie ułatwiło wprowadzenie w 2012 r. ustawy o tzw. małym ruchu przygranicznym – mówi Anna Thomas, dyrektor Galerii Madison.
(gum)