2014-07-16

Jak urządzić sklep spożywczy?

Odpowiednie rozmieszczenie działów pozwoli pokierować klientem w taki sposób, aby szukając codziennych produktów obejrzał jak największą ilość towaru.

Jak urządzić sklep spożywczy? fot. Małpka Express

Optymalna powierzchnia sali sprzedaży sklepu convenience to 85-100 m2, do tego jeszcze przynajmniej 20 m2 trzeba przeznaczyć na zaplecze. Taki metraż pozwala zaopatrzyć sklep w najpotrzebniejsze produkty i strefy sprzedaży, a jednocześnie zapewni klientowi komfort poruszania się po placówce i umożliwi przeprowadzenie szybkich i wygodnych zakupów bez potrzeby przeciskania się między półkami lub urządzania długich spacerów w celu zdobycia najpotrzebniejszych artykułów

Powierzchnia każdego działu w sklepie spożywczym musi być dostosowana do specyfiki klienta, jego przyzwyczajeń oraz oczekiwań. Ważnym elementem jest odpowiednie pokierowanie klientem w sklepie. Można to zrobić np. poprzez rozmieszczenie poszczególnych działów i grup towarowych  w taki sposób, aby klient szukając codziennych produktów obejrzał jak największą ilość towaru. W trakcie tych poszukiwań wzrasta szansa na zainteresowanie klienta pozostałą gamą produktów. Powierzchnię sklepu dzielimy na różne światy wyodrębniane na podstawie stylu życia i zachowania kupujących, skojarzeń kategorii, związanych z rodzajem aktywności i cyklem dnia (śniadanie, obiad itd.). Produkty mogą być grupowane według pokrewieństwa handlowego. W ten sposób buduje się sprzedaż wiązaną. Klient sięgając po płatki śniadaniowe przypomni sobie o zakupie mleka, jeśli będzie ono umieszczone w ich pobliżu. (mak)

Tomasz Kowalski, Małpka Express
Tomasz Kowalski, Małpka Express dyrektor departamentu ekspansji Małpka Express, Małpka Express

Małpka Express to ogólnopolska sieć sklepów formatu convenience rozwijana na zasadach systemu partnerskiego.