2014-07-14

Nowa galeria w Poznaniu

W stolicy Wielkopolski powstanie jedno z największych centrów handlowych w naszym kraju.

Nowa galeria w Poznaniu fot. Centrum Posnania

Centrum Posnania – taką nazwę będzie nosiło najnowsza galeria handlowa powstająca w stolicy Wielkopolski. Obiekt będzie miał ponad 100 tys. m2 powierzchni handlowej, a jego budowa pochłonie blisko 300 tys. euro. Gabaryty obiektu plasują go w pierwszej trójce największych centrów handlowych w Polsce, jednocześnie będzie to największa galeria działająca na terenie Wielkopolski.

Uroczysta inauguracja inwestycji oraz wmurowanie kamienia węgielnego odbyło się 9 lipca 2014 roku. Pierwsi klienci będą mogli zrobić zakupy w nowej galerii w drugiej połowie 2016 roku.

Poznań jest piątym miastem w Polsce pod względem liczby mieszkańców. Znajduje się również w czołówce pod względem siły nabywczej. W zasięgu Centrum jest prawie 1 mln mieszkańców Wielkopolski. Poznań to miasto o europejskich ambicjach i potencjale pozwalającym wypełnić przestrzeń pomiędzy Warszawą a Berlinem. Wierzę, że Posnania będzie dla Poznania tym, czym Manufaktura dla Łodzi – znakiem rozpoznawczym miasta i miejscem, które wzbogaci życie gospodarcze, społeczne i kulturalne całej Wielkopolski – mówi Fabrice Bansay, Prezes Apsys Polska.

W galerii swoje miejsce znajdzie ok. 300 najemców, będzie wśród nich ok. 40 wielko- i średniopowierzchniowych sklepów, 220 butików, a także 40 restauracji i kawiarni. Na gości będzie czekało 3,3 tys. miejsc parkingowych. Komercjalizacja obiektu przekroczyła już 80 proc. Odwiedzający będą mogli zrobić zakupy m.in. w Carrefour czy Lerroy Merlin, „zrelaksować się”  w Multikinie lub „zadbać o kondycję” w Pure Jatomi Fitness Platinium. W Centrum będą obecne wszystkie marki takich grup, jak hiszpański Inditex (Zara, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Zara Home, Stradivarius i Oysho) czy polska grupa LPP (Reserved, Mohito, Cropp Town, House, Sinsay), ale też  m.in. Van Graaf, H&M, C&A czy Mango.

Projekt Centrum Posnania przygotowali architekci z RTKL, którzy zrealizowali już m.in.  Metropolis w Moskwie czy Westfield w San Francisco. W poznańskiej galerii architekci postawili m.in. na szklaną fasadę, przestronne wnętrza oraz niespotykane dotąd w naszym kraju podwójne witryny sklepowe, które sięgają 8 m wysokości. Na zewnątrz kompleksu znajdą się tarasy, ogród zimowy, fontanny i pasaże.

Za realizację inwestycji odpowiedzialna jest Apsys Polska, zaś finansowanie ma zapewnić konsorcjum banków, w skład którego wchodzą Bank Gospodarstwa Krajowego, Berlin Hyp oraz ING. Łączna wartość inwestycji to blisko 300 mln euro.  Projekt  jest realizowany w ramach rządowego programu „Inwestycje Polskie”, który jest częścią wdrażanego przez miasto Poznań planu rewitalizacji dzielnicy Rataje. Centrum przyczyni się do rozwoju nowej infrastruktury oraz modernizacji dróg i rozwiązań komunikacyjnych, co zwiększy bezpieczeństwo i wygodę lokalnej społeczności.
(mak)