Turysta na zakupach
Zagraniczni turyści zostawiają w Polsce coraz więcej pieniędzy, nic więc dziwnego, że sklepy i galerie handlowe robią sporo, żeby zachęcić ich do odwiedzin i zakupów.
Największe pole do popisu i mają właściciele i zarządcy obiektów, które działają w miejscowościach turystycznych i na obszarach objętych „Umową o ruchu przygranicznym”. Jednym z takich miast jest Gdańsk, który według danych Gdańskiej Organizacji Turystycznej odwiedziło w ubiegłym roku ponad 200 tys. osób. Turyści nie tylko podziwiają zabytki, czy cieszą się atmosferą miasta, ale chętnie robią w Polsce zakupy.
W ubiegłym roku podczas wakacji Galerię Madison odwiedziło blisko 6 proc. więcej osób niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Najliczniejszymi grupami odwiedzającymi nasze centrum są mieszkańcy krajów ościennych, czyli Rosjanie przybywający głównie z Obwodu Kaliningradzkiego, Norwegowie, Szwedzi, Finowie, ale także Niemcy – wylicza Anna Thomas, dyrektor Galerii Madison. – Z myślą o nich również w te wakacje przygotowaliśmy specjalną strategię promocyjną, która ma zachęcić ich do jeszcze liczniejszych odwiedzin naszego centrum.
Do odwiedzin w Galerii Madison zagranicznych turystów mają zachęcać materiały promocyjne w liniach lotniczych i na promach dowożących turystów do Gdańska oraz popularnych hotelach. Takie działania podejmowane były już w ubiegłym roku, teraz promocja ma być jeszcze bardziej rozbudowana.
Do gdańskich hoteli dostarczymy mapki, na których zaznaczone będą najważniejsze zabytki Starego Miasta oraz nasza galeria, tak by turyści bez problemu mogli do niej trafić. Promujemy również dziewięciu naszych najemców, którzy oferują swoje towary w opcji „tax free”. Hostessy z ulotkami będą obecne zarówno na lotnisku, jak i w najważniejszych punktach zabytkowego centrum miasta – wymienia Monika Trzcińska, Marketing Manager Galerii Madison. (mak)