2014-09-23

Pokaz umiejętności zarządcy

Stare galerie handlowe muszą dopasować się do nowoczesnych inwestycji, inaczej stracą klientów.

Pokaz umiejętności zarządcy fot. Cushman & Wakefield

Aktywność deweloperów nowoczesnych powierzchni handlowych oraz inwestorów instytucjonalnych zainteresowanych zakupem istniejących obiektów napawa optymizmem. Wiele mówi się o nasyceniu polskiego rynku i jego dojrzałości, jednak jestem przekonany, że jest na nim miejsce na realizację wielu ciekawych inwestycji. Wiele zmian będzie zachodzić na rynku istniejących galerii, 5-, 10-letnich i starszych, które będą starały się dopasować swoją ofertę do potrzeb rynku – duże pole do popisu będę mieli w tych przypadkach zarządcy centrów.

Chociaż na Polskim rynku wciąż jest wiele galerii pierwszej i drugiej kategorii i, to śmiało można uznać, że przybywa obiektów kolejnych generacji. To zjawisko jest najbardziej widoczne w dużych miastach, gdzie klasyczne centra handlowe nie spełniają już oczekiwań klientów którzy szukają wyższych standardów. Konsumenci wymagają od galerii coraz więcej – oprócz zrobienia zakupów, chcą też zjeść obiad w dobrej restauracji, napić się wina, umówić na spotkanie biznesowe, czy spędzić czas z dziećmi. Kluczowymi hasłami stają się rozrywka i wielofunkcyjność

Marek Noetze, Cushman & Wakefield
Marek Noetze, Cushman & Wakefield l, Partner, Dyrektor działu powierzchni handlowych w Cushman & Wakefield w Polsce, Cushman & Wakefield

Cushman & Wakefield świadczy usługi doradcze na rynku nieruchomości komercyjnych. Firma została założona w 1917 r. i obecnie zatrudnia ponad 16 tys. pracowników w 250 biurach w 60 krajach. Oferuje usługi w zakresie najmu, sprzedaży i zakupu, finansowania dłużnego, kapitałowego i strukturyzowanego, bankowości inwestycyjnej i doradztwa finansowego dla przedsiębiorstw, usług korporacyjnych, zarządzania nieruchomościami.