2014-06-18

Lodziarnia w czterech odsłonach

Do sprzedaży lodów nie jest wcale potrzebna wielka powierzchnia – udowadniają to Lody Bonano.

Lodziarnia w czterech odsłonach fot. Lody Bonano

Lodziarnie należące do sieci Lody Bonano powstają w ruchliwej okolicy, aż 95 proc. placówek należących do sieci mieści się przy deptakach, głównych ulicach i centralnych częściach miast. W sieci liczącej blisko 180 lodziarni funkcjonują cztery typy placówek: pełnowymiarowe lodziarnie, wyspy handlowe, okienka z lodami a od tego sezonu również niewielkie budki z lodami.

Przy wyborze lokalu należy kierować się przede wszystkim liczbą przechodniów, czyli potencjalnych klientów. Lodziarnia powinna znajdować się na parterze, to niezmiernie istotne, jeśli weźmiemy pod uwagę specyfikę sprzedaży, które podajemy przez okienko. W tym kontekście lokale w piwnicach czy na piętrze mogą utrudniać sprzedaż i niekorzystnie odbijać się na biznesie – tłumaczy Radosław Charubin, właściciel sieci Lody Bonano.

 W przypadku pełnowymiarowej lodziarni przyszły franczyzobiorca powinien posiadać lokal o powierzchni 10-25 m2. Na jego wyposażenie i remont trzeba przeznaczyć ok. 50 tys. zł, z czego 10-12 tys. zł to koszty przystosowania lokalu.

Jeśli do naszej sieci przystępuje franczyzobiorca, który już wcześniej prowadził punkt gastronomiczny, to remont takiego miejsca jest zdecydowanie mniej kłopotliwy niż lokalu, który w żaden sposób nie jest przystosowany do działalności gastronomicznej. Franczyzobiorca nie musi posiadać własnego lokalu, może on być wynajęty – mówi Radosław Charubin, właściciel sieci Lody Bonano. - Największy wydatek to oczywiście maszyna, która kosztuje 34 tys. zł netto. Zdając sobie sprawę, że nie każdy dysponuje takimi środkami oferujemy różne sposoby finansowania urządzenia np. leasing, rozłożenie płatności na raty albo wypożyczenie.

Franczyzobiorcy Lodów Bonano mogą otworzyć również wyspę w galerii handlowej, zajmuje ona powierzchnię ok 8 m2. Na razie w tym formacie działają cztery lodziarnie: Atrium Biała w Białymstoku, w Galerii Plaza w Suwałkach, w galerii Sky Tower we Wrocławiu oraz w Centrum Handlowym Manhattan w Olsztynie. Lodziarnie działają również jako uzupełnienie oferty restauracji bądź kawiarni a lody sprzedawane są przez okienko. W tym przypadku na lodziarnię trzeba przeznaczyć 3-5 m2. W tym roku sieć zdecydowała się na uruchomienie punków Lody Bonano Holiday, które przez całe lato będą działały w miejscowościach turystycznych. W tym przypadku do rozpoczęcia współpracy wystarczy budka o powierzchni 5 m2 lub miejsce na ustawienie niewielkiego kontenera gastronomicznego. (mak)