2014-06-11

Nieruchomości z głową

Biuro nieruchomości musi być dobrze widoczne, ale też rentowne. Re/Max podpowiada, jaki jest najlepszy lokal na biuro.

Nieruchomości z głową fot. RE/MAX

Biura nieruchomości Re/Max działają zarówno w większych, jak i w mniejszych miastach. Jeden punkt obejmuje swoim zasięgiem obszar zamieszkany przez ok. 50 tys. osób. Biuro nieruchomości Re/Max powinno znajdować się na parterze, ale firma dopuszcza też pomieszczenia na pierwszym lub drugim piętrze w lokalach użytkowych, pod warunkiem, że będą one odpowiednio oznakowane i ich znalezienie nie przysporzy klientom żadnych trudności.

Nie zatwierdzamy biur np. w blokach mieszkalnych (poza parterem przeznaczonym na działalność usługową) - te czasy w branży nieruchomości bezpowrotnie minęły. Nie ma dla nas większego znaczenia czy biuro znajduje się w ścisłym centrum, czy poza nim, ale nie rekomendujemy osiedli zamkniętych, do których jest utrudniony dostęp. Oczywiście w mniejszych miastach dobrze jest umiejscowić się bliżej centrum, ale nie jest to warunek konieczny. Biznes prowadzi się “w terenie”, a więc sama lokalizacja biura, poza dostępnością, łatwością dojazdu i zachowaniem właściwego wizerunku zgodnego ze standardami sieci RE/MAX nie jest już tak istotna – wyjaśnia Adam Zbrzeżny, dyrektor regionalny Re/Max.

Biuro powinno przede wszystkim wyglądać estetycznie i profesjonalnie. Powinno znaleźć się w nim miejsce do pracy dla właściciela bądź menadżera biura oraz agentów nieruchomości. W biurze nie może też zabraknąć recepcji i poczekalni oraz salę konferencyjną do spotkań z agentami czy poufnych rozmów z klientami.

Klienci powinni łatwo kojarzyć nasz brand, czyli czerwono-biało-niebieskie kolory, logo i wyróżniający nas na całym świecie balon RE/MAX. Zależy nam na tym, aby lokale RE/MAX wyróżniały się na tle innych, były spójne wizerunkowo oraz miały właściwą ekspozycję/witrynę – tłumaczy Zbrzeżny.

Przy wyborze lokalu, w którym zostanie otwarte biuro nieruchomości Re/Max przyszły franczyzobiorca powinien kierować się nie tylko jego umiejscowieniem, ale również względami finansowymi.

Sugerujemy naszym franczyzobiorcom, żeby przy wyborze lokalizacji przede wszystkim brali pod uwagę wysokość czynszu, warunki najmu i ogólne koszty utrzymania lokalu, czyli czynniki wpływające na rentowność. Ważne jest dla nas, aby biuro posiadało możliwość obrandowania lokalu (witrynę) oraz znajdowało się w miejscu, gdzie łatwo jest zaparkować samochód. Mile widziana jest też bliskość komunikacji miejskiej – mówi Adam Zbrzeżny.

 (mak)