2014-06-05

Mały lokal, duży zasięg

Spaghetterie Makarun najlepiej sprawdzą się w pobliżu ośrodków akademickich.

Mały lokal, duży zasięg fot. Makarun Spaghetti and Salad

Sieć Makarun Spaghetti and Salad serwuje włoskie makarony na wynos. Marka weszła na rynek dwa lata temu i jak dotąd doczekała się 4 punktów gastronomicznych. Pierwszy z nich pojawił się na terenie miasteczka akademickiego Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Przypadł studentom do gustu, a franczyzodawcy postanowili iść za ciosem.

- Najlepsze lokalizacje to małe lokale w pobliżu ośrodków akademickich i firm oraz w centrach miast powyżej 100 tys. mieszkańców.Warto mieć na uwadze również ciągi komunikacyjne – mówi Marcin Szworak, specjalista ds. franczyzy w Makarun Spaghetti and Salad. - Informacja o nowej spaghetterii, z cenami zaczynającymi się od 5,90 zł szybko obiega okolicę i przyciąga klientów, którzy najczęściej zostają.

Każdy lokal urządzany jest zgodnie z wytycznymi i standardami franczyzodawcy. Koszt przystosowania punktu waha się w granicach od 10 do 35 tys. zł.

- Obecnie na rynku nieruchomości mamy liczne możliwości znalezienia lokalu w przystępnej cenie. Najlepsze placówki mają powierzchnię od 30 do 50 m2, z ceną za wynajem nie przekraczającą 4 tys. zł. Górna granica najmu to 5 tys. zł, jednak przy tej kwocie lokalizacja musi być naprawdę atrakcyjna - podkreśla Szworak.

Lokalizację zaproponowaną przez franczyzobiorcę musi zaakceptować centrala sieci. (gum)