2014-06-03

Dobre miejsce na galerię

W Lublinie powstaje kolejna galeria handlowa. Inwestor twierdzi, że klientów mu nie zabraknie.

Dobre miejsce na galerię fot. Immofinanz Group

Nowa galeria handlowo-rozrywkowa rośnie w samym centrum Lublina, w sąsiedztwie Starego Miasta i Zamku. To jedna z kilku dużych inwestycji, jakie powstają na terenie miasta – w marcu tego roku zostało otwarte C.H. Atrium Felicity, a w listopadzie 2013 oddano do użytku kolejną część Galerii Olimp. Tarasy Zamkowe będą miały 38 tys. m2 powierzchni handlowej, na której znajdzie się miejsce na 150 lokali handlowo-usługowych. Inwestorem i deweloperem jest austriacka spółka Immofinanz Group.

Z inwestycyjnego punktu widzenia Lublin jest ciągle bardzo atrakcyjnym miastem. Zasięg oddziaływania Lublina to 1 mln osób, z czego 350 tys. stanowią mieszkańcy miasta. To największe miasto we wschodniej Polsce, w którym uczy się i mieszka 100 tys. studentów – klientów krajowych i międzynarodowych marek. Wskaźnik siły nabywczej w Lublinie znajduje się powyżej średniej krajowej i wynosi 103 przy średniej krajowej 100 – mówi  Jacek Wesołowski, Dyrektor Polskiego Oddziału Immofinanz Group. - Atutem Lublina jest także jego położenie geograficzne na skrzyżowaniu ważnych tras komunikacyjnych. Port Lotniczy Lublin jak i planowane miasteczko lotniskowe (Airport City) przyczynią się do wzrostu ruchu turystycznego w Lublinie, a co za tym idzie – również do wzrostu liczby odwiedzających Tarasy Zamkowe.

Otwarcie nowego centrum handlowo-rozrywkowego zaplanowane jest na pierwszy kwartał przyszłego roku, ale już dziś mieszkańcy Koziego Grodu zapowiadają, że pójdą na zakupy do Tarasów Zamkowych. Z badań przeprowadzonych przez Instytut Millward Brown wynika, że 96 proc. ankietowanych lublinian zamierza odwiedzić Tarasy Zamkowe, 90 proc. z nich pójdzie do nowej galerii w poszukiwaniu popularnych marek odzieżowych, a tych w nowej galerii nie zabraknie. Wśród najemców jest już hiszpańska grupa Inditex, która otworzy w Tarasach Zamkowych sklepy Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho oraz pierwszy w mieście sklep Zara Home. Również jako pierwszy w regionie pojawi się tutaj salon z ekskluzywną odzieżą francuskiej marki Waggon Paris. W Tarasach Zamkowych znajdą się też wszystkie marki Grupy LPP (Reserved, Cropp, House, Sinsay, Mohito, Home&You) oraz marki: Guess, Express, Kazar, Biżuteria Śliwiński, iSpot Apple Premium, Zibi, Jupi Park, Leopardus, Pralnia Higiena, Delfin Travel i Restauracja Olimp. (mak)