2014-05-26

Francuzi chcą się zmienić

Zaczną od centrów handlowych działających w Polsce.

Francuzi chcą się zmienić fot. Carrefour

Modernizacja elewacji, zmiany wnętrza centrum handlowego, rozbudowa części gastronomicznej, a po wszystkim rekomercjalizacja – w ten sposób Francuzi z Carrefour chcą dostosować swoje obiekty handlowe do wymagań rynku i potrzeb lokalnych społeczności. Zmiany trwają obecnie w dwóch obiektach należących do Carrefour: CH Morena w Gdańsku oraz w CH Carrefour Olsztyn.

Zmiany w CH Morena rozpoczną się od wdrożenia nowego systemu identyfikacji wizualnej galerii. Centrum handlowe dostanie nowy logotyp, którego główny motyw oraz kolorystyka będą później wykorzystane podczas projektowania nowych części wspólnych budynku. Układ galerii również ulegnie zmianie. Najważniejszą będzie przeniesienie i rozbudowa części gastronomicznej, w której działają m.in. lodziarnie Grycan czy Pepe Pizza. W obiekcie pojawi się także nowy pawilon handlowy, który powstanie w części parkingowej budynku. Dzięki temu CH Morena zyska dodatkowe 2 tys. m2 GLA. Na finał prowadzonych prac przyjdzie nam poczekać do końca 2015 roku.

Przeprowadzone przez GFK badania rynkowe wyraźnie pokazały, że centrum handlowe Morena w Gdańsku posiada bardzo  atrakcyjną lokalizację. Położone jest  w bezpośrednim sąsiedztwie licznych osiedli mieszkaniowych, zarówno jedno – jak i wielorodzinnych. W najbliższej strefie budowane są również nowoczesne apartamentowce. Dodatkowo potencjał demograficzny najbliższego otoczenia Moreny jest wyjątkowo korzystny, co bezpośrednio przekłada się na wskaźnik odwiedzalności tego obiektu – mówi Ronan Martin, wiceprezes Carrefour Polska.     

Drugi z modernizowanych obiektów w pełnej krasie pokaże się klientom już w trzecim kwartale tego roku, ale skala prowadzonych prac jest tu nieporównywalnie mniejsza. Planowana odświeżenie wizerunku obejmuje zmianę elewacji oraz remont powierzchni wspólnych, które zyskają nowe oświetlenie i spójny system identyfikacji wizualnej. W galerii pojawi się również strefa wypoczynkowa i restauracyjna. Oba obiekty zostaną też uzupełnione nowymi markami. Ich pozyskaniem zajmuje się agencja Colliers International.(mak)