2014-05-21

Menażeria wprost z galerii

Maxi Zoo chce otworzyć w Polsce 100 sklepów zoologicznych. Firma ciągle szuka nowych lokalizacji.

Menażeria wprost z galerii fot. Maxi Zoo

Niemiecka sieć franczyzowa Fressnapf posiada ponad 1,3 tys. sklepów zoologicznych w 12 europejskich krajach. W Polsce działa od 2012 r. pod marką Maxi Zoo. Po debiutach w Warszawie i Poznaniu, firma otworzyła w kwietniu swój czwarty punkt - tym razem w podwarszawskim Milanówku. Do końca roku ma powstać jeszcze 7 nowych sklepów zoologicznych. Firma otwiera na razie wyłącznie placówki własne i poszukuje lokali handlowych.

Docelowo chcemy otworzyć w Polsce ponad 100 sklepów. Stawiamy na duże miasta, głównie powyżej 100 tys. mieszkańców. Ważna jest nie tylko struktura demograficzna i potencjał ekonomiczny regionu, ale też liczba zwierzaków, jakie posiadają mieszkańcy - mówi Wojciech Kamiński, menedżer ds.rozwoju Maxi Zoo w Polsce.

Lokal na sklep zoologiczny powinien mieć powierzchnię ok. 500-700 m2. Powinien być usytuowany na parterze, aby umożliwić sprawne dostawy towaru dużymi samochodami ciężarowymi. Firma
preferuje lokale znajdujące się w galeriach i parkach handlowych na terenie aglomeracji
warszawskiej i w największych miastach Polski.

Szukamy również lokali o powierzchni ok. 1000 m2, aby móc zaprezentować tam pełen asortyment oraz sprzedawać zwierzęta, które potrzebują dużo miejsca. – mówi Wojciech Kamiński . (mt)