2014-04-16

Oko w oko z ofertą

Jak zaprojektować witryny sklepu?

Oko w oko z ofertą Fot. bog

Każdy sklep odzieżowy powinien mieć unikalny styl i charakter – w przeciwnym wypadku nie przyciągnie uwagi klientów. Witryna musi wysyłać sygnał grupie odbiorców, do której skierowane są produkty sklepu, informować o kolekcji, zachęcać do wejścia oraz przekonywać o tym, że to właśnie ta marka posiada najatrakcyjniejszy asortyment. Jej wielkość ma drugorzędne znaczenie. Oczywiście, im większa jest jej powierzchnia, tym więcej możliwości aranżacji. Jednak najważniejsze jest utrzymanie proporcji, aby wystrój witryny był adekwatny do jej wielkości. W każdym oknie wystawowym, niezależnie od jego wielkości, znajduje się punkt centralny, na którym skupia się wzrok klientów. Elementy dekoracji należy dobierać tak, aby w pełni wykorzystać przestrzeń, a jednocześnie nie przytłoczyć klienta zbyt dużą liczbą elementów.

Zanim przystąpimy do urządzania ekspozycji, warto zastanowić się nad tym, jaki chcemy osiągnąć efekt i jakie przekazać informacje. Czy chcemy dać do zrozumienia klientom, że kupią tu wszystko i tanio? A może lepiej podkreślić wysoką jakość oferowanych produktów? Jeśli celem jest zachęcenie do odwiedzenia sklepu klientów, którzy cenią sobie duży wybór i niskie ceny, warto ułożyć na wystawie sterty ubrań. Natomiast jeśli witryna ma być skierowana do osób, którym zależy na wysokiej jakości produktów, powinniśmy wywiesić kilka designerskich ubrań i je odpowiednio wyeksponować, przede wszystkim za pomocą światła.

Witryna sklepu powinna być zdecydowana i przekazywać konkretne informacje, nie można jednak zapomnieć o tym, że to nie ona jest gwiazdą programu. Niezwykle ważne jest, aby tworzyła zgrany duet z wnętrzem sklepu. Dlatego konieczne jest zachowanie tego samego stylu i kolorystyki. Warto również w pobliżu wejścia umieścić produkty, które zostały wyeksponowane na wystawie.

Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na pomoc specjalisty w urządzeniu witryny, czy nie, warto uświadomić sobie, że w dużym stopniu to ona odpowiada za wizerunek sklepu. Wystawia nam pierwsze świadectwo, na podstawie którego ocenią nas klienci. (asz)