2014-04-15

Białystok na wyprzedaży

Czy nowe centrum handlowe przyciągnie klientów zza wschodniej granicy?

Białystok na wyprzedaży Fot. BOIG

Otwarcie centrum handlowego Outlet Białystok, pierwszego centrum wyprzedażowego w północno-wschodniej Polsce planowane jest na drugą połowę 2014 roku. Inwestycja jest realizowana przez spółkę The Blue Ocean Investment Group (BOIG).


Nasze blisko 10-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości komercyjnych pokazuje, że popularność centrów outletowych w naszym kraju stale rośnie - mówi Tomasz Rydlewski, wiceprezes BOIG. -  W najbliższych latach centra wyprzedażowe w Polsce czeka dynamiczny rozwój, bo klienci coraz częściej wybierają dobre marki modowe, ale cenią wyprzedaże i inne okazje zakupowe.

Dobra lokalizacja galerii może przyciągnąć wielu klientów. Outlet powstanie w  bliskim sąsiedztwie sześciu dużych osiedli mieszkaniowych. Strefa bezpośredniego zasięgu to około 300 tys. mieszkańców miasta, a w zasięgu 90 min. jazdy samochodem znajduje się aż 1,2 mln potencjalnych klientów. Inwestorzy liczą także na sąsiadów zza wschodniej i północnej granicy – w  okolicy znajduje się sześć przejść granicznych, a mieszkańcy Białorusi, Litwy i Rosji stanowią stałą grupę klientów odwiedzających białostockie centra handlowe.

 
- Znane marki modowe doceniają centra wyprzedażowe m.in. za możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców dzięki temu, że obszar oddziaływania obiektów typu outlet jest dużo większy niż regularnych galerii handlowych. - mówi Jan Wciślak, leasing manager BOIG. - Polska to wciąż duży rynek z niewykorzystanym potencjałem. Daleko nam jeszcze do krajów zachodniej Europy, gdzie część marek produkuje osobne kolekcje dedykowane wyłącznie rynkowi outletowemu.

Na gości outletu czeka ok. 600 miejsc parkingowych. Na powierzchni 13 tys. m2 ulokuje się 80 sklepów, w tym: znane marki sportowe Ski Team, 4F, Adidas, Reebok i brytyjski producent odzieży turystycznej Regatta, butiki Lancerto, Albione i polska marka Molton, sklepy obuwnicze CCC i Ecco oraz kawiarnia, dwie restauracje, hipermarket Carrefour i drogeria Rossmann. BOIG jest w trakcie prowadzenia kolejnych rozmów z innymi markami. (mt)