2014-04-04

Stokrotki potrzebują 400 lokali

O tyle supermarketów sieć ma powiększyć się do 2016 roku.

Stokrotki potrzebują 400 lokali Fot. Stokrotka

Należąca do Grupy Emperia Stokrotka rozpoczyna poszukiwanie franczyzobiorców. Kandydaci zainteresowani przystąpieniem do sieci powinni dysponować lokalem o powierzchni minimum 400 m2. Inwestycja?


- Koszty adaptacji lokalu zależą od jego obecnego stanu i wyposażenia. Jeśli mówimy o inwestycji typu green field, czyli budowie od zera, to kwota może sięgać miliona złotych. Przystosowanie już działającego sklepu możliwe jest natomiast już od kilkudziesięciu tysięcy złotych – mówi Dariusz Kalinowski, prezes spółki Stokrotka.


Każda zaproponowana lokalizacja będzie weryfikowana przez franczyzodawców. Nie wspominają oni o ograniczeniach dotyczących wielkości miejscowości, w których preferowaliby się pojawić w pierwszej kolejności. Nie ma też obostrzeń dotyczących sąsiedztwa przyszłych Stokrotek.


- Nasza oferta franczyzowa pozwala konkurować z innymi formatami sklepów na rynku handlowym, toteż bliskość konkurencji nie jest warunkiem wykluczającym otwarcie – przyznają dawcy licencji.


Pierwszy sklep pod szyldem Stokrotka powstała w 1996 roku w Łęcznej koło Lublina. Dziś sieć obejmuje 240 sklepów na terenie całej Polski. Jeszcze w czwartym kwartale tego roku firma uruchomi nieco mniejszy format sklepu. Stokrotki w wersji „market” mają być otwierane na powierzchni od 200 do 400 m2. (gum)