2020-02-24

Kawa w nowej odsłonie

SO! COFFEE zmienia wygląd swoich kawiarni. Nową aranżację zyskał właśnie lokal w Dąbrowie Górniczej.

Kawa w nowej odsłonie Fot. So! Coffee

Kawiarnia SO! COFFEE w Dąbrowie Górniczej mieści się w Centrum Handlowym Pogoria. Ostatnio przeszła remodeling i teraz jest dostępna dla klientów w nowej aranżacji.  Lokal ma obecnie ponad 110 m2 powierzchni. Przestrzeń została podzielona na cztery dedykowane strefy. Pierwsza to  biznesowo-pracownicza, z dużym stołem tzw. socjalnym. Kolejna jest strefa, relaksu z wygodnymi fotelami i sofami. W kawiarni jest również przestrzeń dla dzieci, z kącikiem zabaw i tablicą edukacyjną, a także strefa przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. 

– Do wyposażenia i wystroju dodaliśmy meble tapicerowane. Wnętrze utrzymane jest w stonowanych barwach: brązach, zgaszonym różu, rudościach, turkusach, szarościach i zszarzałych błękitach. Aranżacji dopełnia różnorodne, budujące nastrój oświetlenie oraz detale budujące przyjemny nastrój: rośliny, lustra, donice, poduchy – opisuje Anna Szcześniak, kierownik marki SO! COFFEE.

Ubiegły rok marka SO! COFFEE zamknęła liczbą 54 kawiarni. Działają one w różnych lokalizacjach: przy głównych ulicach, w galeriach handlowych, na dworcach i lotniskach. Kawiarnie można otworzyć w dwóch formatach: jako wyspę handlową lub lokal stacjonarny. Całkowita kwota inwestycji składa się z dwóch części. Pierwsza to rozwiązania technologiczne, ekspres do kawy, meble ruchome, oświetlenie, sprzęt IT, drobne wyposażenie. Wszystko to kosztuje około 200 tys. zł netto. Większość wymienionych pozycji można finansować leasingiem. Natomiast gotówka potrzebna jest na pozostałą część, czyli pokrycie kosztów szeroko rozumianych prac budowlano-instalacyjno-wykończeniowych. Tutaj koszt wynosi około 2,4 tys. zł netto za 1 m2. Jednorazowa opłata licencyjna to 30 tys. zł.
W menu SO! COFFEE oprócz szerokiego wyboru kaw, jest też mnóstwo napojów bez kofeiny, takich jak smakowe herbaty z owocami, gorące napary czy świeżo wyciskane soki i energetyczne koktajle. Lokale serwują też ciepłe posiłki i desery.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz, PROFIT system