Klientów przybywa
W ubiegłym roku Gemini Park Tychy odwiedziło blisko 4,5 mln klientów.
Gemini Park Tychy podsumował miniony rok. Wzrost liczby odwiedzających, w porównaniu z rokiem 2018, odnotowano w prawie każdym miesiącu. Najwięcej klientów przybyło w lipcu - o ponad 11 proc. i w grudniu - prawie o 10 proc. W efekcie, pomimo 15 niedziel niehandlowych, Gemini Park Tychy zanotował średni wzrost liczby odwiedzających na poziomie ponad 7 proc. rok do roku.
- Gemini Park spotkał się z ciepłym przyjęciem na lokalnym rynku, w efekcie czego w nieco ponad rok galeria stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych w regionie. Centrum zdobyło już grono lojalnych klientów, którzy odpowiadają nawet za 40 proc. wszystkich wizyt. Galeria także umacnia się w sąsiadujących z Tychami miastach, zdobywając nowych klientów i stale poszerzając rynek - mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.
Coraz większy zasięg
Zasięg obiektu obejmuje już blisko 300 tys. osób i wykracza poza same Tychy i powiat tyski.
- Wśród naszych klientów znajdziemy już mieszkańców m.in. Pszczyny, Mikołowa, Kobióru, Oświęcimia, Wyr, Goczałkowic Zdroju oraz Katowic, a zwłaszcza południowej część stolicy województwa – dodaje Tomasz Misztalewski.
Jak podkreślają przedstawiciele centrum handlowego, wpływ na rosnącą liczbę klientów miało kilka kluczowych czynników. Jednym z najważniejszych była oferta. Gemini Park liczy dziś blisko 130 sklepów, punktów usługowych i restauracji. 2019 rok przyniósł galerii rozwój oferty i aż 11 nowych otwarć, w tym m.in. sklepów Carry, Top Secret, Esotiq, Dealz, Konsimo, Fine Wine, Kontigo. Łącznie nowi najemcy wynajęli 4,5 tys. m2 powierzchni handlowej. W sumie od debiutu galerii w marciu 2018 rok jej oferta urosła o dodatkowe 26 najemców. Ponad 50 proc. tenant-mix zajmują marki modowe.
- Siłą oferty Gemini Park jest jej zróżnicowanie. Owszem dominuje w niej moda, ale jednocześnie galeria ma rozwinięte aż 11 innych segmentów ofertowych m.in. wyposażenia wnętrz, usług, zdrowia i urody czy multimediów. To sprawia, że centrum handlowe jest w stanie zaspokoić różne potrzeby zakupowe klienta, począwszy od zakupu ubrań i kosmetyków, a na książkach i wyposażeniu łazienki kończąc. Dzięki temu chętnie wybierani jesteśmy przez całe rodziny, doceniające taką kompaktowość oferty - mówi Tomasz Misztalewski.
Rozbudowa na horyzoncie
W rozwoju wizerunku galerii rodzinnej, a także w dalszym umocnieniu pozycji na rynku ma pomóc ogłoszona w 2019 roku rozbudowa Gemini Park. Prace nad nią właśnie trwają. W efekcie obiekt z 36,6 tys. m2 ma powiększyć się do ponad 43 tys. m2. Na nowej powierzchni powstanie wielosalowe kino, nowe lokale gastronomiczne i usługowe. W wyniku prac powiększona zostanie także strefa food court.
- Rozbudowa pozwoli nam wzbogacić ofertę Gemini Park o rozrywkę i atrakcyjne propozycje spędzania czasu wolnego. Tym samym będziemy mieli okazję zawalczyć nie tylko o nowego klienta, ale także o nowe lokalne rynki. Z analiz jakimi dysponujemy jasno wynika, że tego typu oferta jest dziś pożądana w mieście. Rozbudowa centrum handlowego ma szansę zapewnić tę lukę, przy okazji także po raz kolejny umacniając naszą pozycję na rynku - podsumowuje Tomasz Misztalewski.