2020-01-17

Zadowoleni z obrotów

W 2019 roku wzrost obrotów w Galerii Jurajskiej był najwyższy od 3 lat.

Zadowoleni z obrotów Fot. Galeria Jurajska

W 2019 roku w porównaniu do 2018 obroty najemców Galerii Jurajskiej wzrosły o blisko 7 proc.

- W 2019 roku Galeria Jurajska była jednym z najchętniej odwiedzanych centrów handlowych w województwie śląskim. Widać to zarówno w utrzymującym się na wysokim poziomie footfallu, jak również we wzroście obrotów. Ten ostatni wynik dodatkowo pokazuje, że jesteśmy miejscem, w którym robi się konkretne zakupy  - mówi Anna Borecka - Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

Oferta galerii składa się z 200 sklepów, punktów usługowych i restauracji. Oprócz tego jest tu również najszersza w regionie oferta rozrywki i spędzania czasu wolnego. To m.in. z 8-salowe kino Cinema City, mający 500 m2 park rozrywki Bajkowy Labirynt, liczące 8,5 tys. m2 Bulwary Jurajskie czy fitness club Calypso. Całość dopełnia 17 lokali gastronomicznych zlokalizowanych w alejach handlowych, ale także wokół nowoczesnej strefy food court.

- Odwiedzających przyciąga dziś zarówno szerokość oferty, jak również dostępne u nas marki, unikalne w północnej części woj. śląskiego, a do tego dopasowane do oczekiwań lokalnego rynku. Magnesem jest także kompletność naszego tenant-mix'u, co umożliwia zrobienie bardzo różnych zakupów podczas jednej wizyty. Klienci cenią sobie także rozwój oferty i nowości, jakie się w niej pojawiają z każdym rokiem - dodaje Borecka-Suda.

W 2019 roku Jw Jurajskiej odbyło się 10 nowych otwarć, m.in. takich marek jak Guess, Kodano Optyk, Puccini, Borgio, Sugarfree/Cardiobuny, Pit Bull West Coast czy restauracji Pasibus. Galeria przedłużyła także umowy z 52 najemcami, co zaowocowało m.in. modernizacją sklepów, a niektórych przypadkach ich powiększeniem. Jeszcze w styczniu grono najemców zasili mający 1 tys. m2 salon eobuwie.pl. W kolejnych miesiącach w planach jest otwarcie salonów m.in. Xiaomi, Change Lingerie i Venezia.- Staramy się cały czas zaskakiwać naszych klientów nową ofertą, zapraszając do współpracy marki, jakich oczekuje od nas lokalny rynek. Jednocześnie nasi wieloletni partnerzy również inwestują, zmieniając np. koncepty handlowe na bardziej nowoczesne czy poszerzając swoje lokale, a co za tym idzie także ofertę. W 2019 roku taki ruch wykonało aż 7 naszych wieloletnich najemców - mówi Borecka-Suda.

Wsparcie marketingowe

W 2019 roku Galeria Jurajska zrealizowała 16 projektów, które wspierały sprzedaż i promowały ofertę najemców. W tym m.in. konkurs prosprzedażowy "Morze nagród"" czy trwająca 10 dni loterię na 10. urodziny, w której pula nagród warta była ponad 57 tys. zł. Ten ostatni projekt zaangażował blisko 10 tys. klientów, którzy zarejestrowali zakupy o wartości ponad 1,9 mln zł.
Ponadto Galeria Jurajska na stałe wprowadziła możliwość robienia zakupów ze stylistką. Średnia wartość zakupów w towarzystwie ekspertki wyniosła 1,3 tys. zł. Sukcesem okazało się także wprowadzenie karty podarunkowej. Od stycznia do października 2019 roku wartość jej sprzedaży wyniosła ponad 2,67 mln zł, tj. o 54 proc. więcej niż przed rokiem. Do zakupów skłaniały także inne akcje, w tym towarzyszące eventom rabaty, dwie edycje pokazów mody, wyprzedaże czy Black Friday. Niedzielnemu handlowi pomógł natomiast projekt "Niedzielnego Centrum Rozrywki", którym centrum handlowe promowało ofertę i atrakcje dostępne w galerii w wolne dni.

- Z uwagi na sytuację na rynku, wywołaną przez ustawę ograniczającą handel, plan marketingowy na 2019 rok był bardzo wyważony. Z jednej strony, wypełniło go aż 28 wydarzeń, których celem była aktywizacja footfall.  Z drugiej zaś, wspierał najemcę i jego biznes. Stąd też ściślejsza współpraca z najemcami i większa niż przed rokiem liczba akcji prosprzedażowych, realizowanych zarówno na pasażu, ale także w social mediach – wyjaśnia Violetta Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej.

Przez ostatnie 4 lata Galeria Jurajska mocno inwestowała, zwłaszcza w customer experience. W efekcie, pojawiły się nie tylko nowe przestrzenie relaksu czy miejsca rozrywki, ale także liczne udogodnienia dla klientów, w tym np. nowe miejsca parkingowe dla samochodów, rowerów, motocykli i autokarów czy aplikacje ułatwiające poruszanie się po parkingu.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz, PROFIT system