2020-01-13

Potrójne uderzenie

Marka Kontigo zainwestowała w najem powierzchni we wszystkich trzech centrach handlowych należących do Gemini Holding.

Potrójne uderzenie Fot. Gemini Park Tychy

Sieć sklepów kosmetycznych Kontigo wchodzi do centrów handlowych Gemini Park. Łącznie marka wynajęła ponad 350 m2 powierzchni  w Tychach, Bielsku-Białej i Tarnowie. Pierwszy z salonów – w Tychach – niedawno został otwarty. 

– Kontigo to dynamicznie rozwijający się koncept kosmetyczny, który doskonale wpasowuje się zarówno w oferty centrów Gemini Park, ich rodzinny charakter, jak również w potrzeby klientów na naszych lokalnych rynkach.  Co więcej, sieć dopełnia już zastany tenant-mix, wnosząc do niego wiele nowych produktów i marek pożądanych przez klientów, a dotąd nieobecnych naszych centrach handlowych – mówi Daniel Słuchocki, dyrektor działu najmu w Gemini Holding.

Klienci znajdą w ofercie sklepów m.in. kosmetyki do makijażu i manicure oraz do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Ciekawostką jest szeroka propozycja popularnych obecnie kosmetyków azjatyckich oraz kosmetyków naturalnych. Wśród dostępnych w Kontigo marek można znaleźć wiele obecnych tylko w tej sieci m.in. HAO Natura, WaterMellow, You-niverse, FRUITYlab, Biolove czy Mystik Warsaw.  

Dla Gemini Park Tychy, od którego rozpoczyna się seria otwarć salonów Kontigo, jest to już 14 najemca w segmencie zdrowia i urody. Oprócz Kontigo w ofercie znaleźć znaleźć można sklepy m.in. Douglas, Rossmann, Yves Rocher, Endorphine, Hebe, Inglot i Ziaja.  

– Od otwarcia galerii w marcu 2018 roku stale pracujemy nad rozwojem segmentu zdrowia i urody. Z jednej strony, wypełniamy go doskonale znanymi markami kosmetycznymi i drogeriami, działającymi od lat na polskim rynku, z drugiej sięgamy także odważnie po nowe koncepty, których oferta może zaciekawić klienta. W efekcie tworzymy nie tylko bardzo różnorodną, ale także najpełniejszą dziś na lokalnym rynku ofertę kosmetyczną, która zajmuje już około 5 proc. powierzchni najmu tyskiego centrum handlowego – informuje Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

Także w dwóch pozostałych centrach Gemini Park Kontigo zasili oferty zdrowia i urody. W Gemini Park Bielsko-Biała segment ten wypełnia już 17 marek. Natomiast w Tarnowie Kontigo będzie 14 sklepem z tej branży.
Jak podkreśla Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding, nie jest to pierwszy przypadek, kiedy marka kosmetyczna decyduje się wejść do wszystkich centrów handlowych Gemini Park. Wręcz przeciwnie. 

– Zdecydowana większość obecnych u nas marek kosmetycznych i drogerii ma swoje salony we wszystkich trzech obiektach z naszego portfolio. Przykładem jest Douglas, Rossmann, Inglot czy Hebe. Dlatego cieszy nas, że także Kontigo zdecydowało się na taki krok – mówi Anna Malcharek.

Skąd takie zainteresowanie ze strony rynku beauty? Zdaniem Malcharek, decyduje przede wszystkim potencjał obiektów oraz atrakcyjność rynków, na których działają. 

– Wszystkie nasze galerie pozycjonowane są dziś jako centra rodzinne, ale z mocnym modowym i lifestylowym akcentem, wyrażony zarówno w tenant-mix'ie, jak i w aktywności marketingowej. To element, który przyciąga marki, zwłaszcza z segmentu fashion oraz beauty&health – wyjaśnia Anna Malcharek. – Nie bez znaczenia jest także rynkowa pozycja obiektów. Wszystkie trzy centra handlowe są mocno osadzone na swoich rynkach. Bielski obiekt ma już ponad 10 lat, tarnowski prawie 10, a tyski z sukcesem umacnia się na Śląsku od otwarcia w marcu 2018 roku. Ponadto, dzięki skutecznej strategii leasingowej, przemyślanemu marketingowi oraz inwestycjom każde z centrów systematycznie zwiększa zasięg oddziaływania, powiększając tym samym rynek, na którym może działać najemca.

Dla sieci kosmetycznych atrakcyjny jest także profil klienta Gemini Park. Z racji tego, że są to centra rodzinne, odwiedzają je osoby w różnym wieku, mające różne potrzeby zakupowe związane z kosmetykami. 

– Wśród naszych klientów dominują dziś rodziny, z tym, że są to rodziny wielopokoleniowe.  Nie brakuje więc nastolatków, 20-40-latków, klientów 50+, a nawet osób dojrzałych. Taki rozstrzał demograficzny sprawia, że sklepy z kosmetykami mają znacznie większą pulę potencjalnych klientów, a co za tym idzie osiągają zadowalające wyniki - mówi Malcharek.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz, PROFIT system