Potrójne uderzenie
Marka Kontigo zainwestowała w najem powierzchni we wszystkich trzech centrach handlowych należących do Gemini Holding.
Sieć sklepów kosmetycznych Kontigo wchodzi do centrów handlowych Gemini Park. Łącznie marka wynajęła ponad 350 m2 powierzchni w Tychach, Bielsku-Białej i Tarnowie. Pierwszy z salonów – w Tychach – niedawno został otwarty.
– Kontigo to dynamicznie rozwijający się koncept kosmetyczny, który doskonale wpasowuje się zarówno w oferty centrów Gemini Park, ich rodzinny charakter, jak również w potrzeby klientów na naszych lokalnych rynkach. Co więcej, sieć dopełnia już zastany tenant-mix, wnosząc do niego wiele nowych produktów i marek pożądanych przez klientów, a dotąd nieobecnych naszych centrach handlowych – mówi Daniel Słuchocki, dyrektor działu najmu w Gemini Holding.
Klienci znajdą w ofercie sklepów m.in. kosmetyki do makijażu i manicure oraz do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Ciekawostką jest szeroka propozycja popularnych obecnie kosmetyków azjatyckich oraz kosmetyków naturalnych. Wśród dostępnych w Kontigo marek można znaleźć wiele obecnych tylko w tej sieci m.in. HAO Natura, WaterMellow, You-niverse, FRUITYlab, Biolove czy Mystik Warsaw.
Dla Gemini Park Tychy, od którego rozpoczyna się seria otwarć salonów Kontigo, jest to już 14 najemca w segmencie zdrowia i urody. Oprócz Kontigo w ofercie znaleźć znaleźć można sklepy m.in. Douglas, Rossmann, Yves Rocher, Endorphine, Hebe, Inglot i Ziaja.
– Od otwarcia galerii w marcu 2018 roku stale pracujemy nad rozwojem segmentu zdrowia i urody. Z jednej strony, wypełniamy go doskonale znanymi markami kosmetycznymi i drogeriami, działającymi od lat na polskim rynku, z drugiej sięgamy także odważnie po nowe koncepty, których oferta może zaciekawić klienta. W efekcie tworzymy nie tylko bardzo różnorodną, ale także najpełniejszą dziś na lokalnym rynku ofertę kosmetyczną, która zajmuje już około 5 proc. powierzchni najmu tyskiego centrum handlowego – informuje Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.
Także w dwóch pozostałych centrach Gemini Park Kontigo zasili oferty zdrowia i urody. W Gemini Park Bielsko-Biała segment ten wypełnia już 17 marek. Natomiast w Tarnowie Kontigo będzie 14 sklepem z tej branży.
Jak podkreśla Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding, nie jest to pierwszy przypadek, kiedy marka kosmetyczna decyduje się wejść do wszystkich centrów handlowych Gemini Park. Wręcz przeciwnie.
– Zdecydowana większość obecnych u nas marek kosmetycznych i drogerii ma swoje salony we wszystkich trzech obiektach z naszego portfolio. Przykładem jest Douglas, Rossmann, Inglot czy Hebe. Dlatego cieszy nas, że także Kontigo zdecydowało się na taki krok – mówi Anna Malcharek.
Skąd takie zainteresowanie ze strony rynku beauty? Zdaniem Malcharek, decyduje przede wszystkim potencjał obiektów oraz atrakcyjność rynków, na których działają.
– Wszystkie nasze galerie pozycjonowane są dziś jako centra rodzinne, ale z mocnym modowym i lifestylowym akcentem, wyrażony zarówno w tenant-mix'ie, jak i w aktywności marketingowej. To element, który przyciąga marki, zwłaszcza z segmentu fashion oraz beauty&health – wyjaśnia Anna Malcharek. – Nie bez znaczenia jest także rynkowa pozycja obiektów. Wszystkie trzy centra handlowe są mocno osadzone na swoich rynkach. Bielski obiekt ma już ponad 10 lat, tarnowski prawie 10, a tyski z sukcesem umacnia się na Śląsku od otwarcia w marcu 2018 roku. Ponadto, dzięki skutecznej strategii leasingowej, przemyślanemu marketingowi oraz inwestycjom każde z centrów systematycznie zwiększa zasięg oddziaływania, powiększając tym samym rynek, na którym może działać najemca.
Dla sieci kosmetycznych atrakcyjny jest także profil klienta Gemini Park. Z racji tego, że są to centra rodzinne, odwiedzają je osoby w różnym wieku, mające różne potrzeby zakupowe związane z kosmetykami.
– Wśród naszych klientów dominują dziś rodziny, z tym, że są to rodziny wielopokoleniowe. Nie brakuje więc nastolatków, 20-40-latków, klientów 50+, a nawet osób dojrzałych. Taki rozstrzał demograficzny sprawia, że sklepy z kosmetykami mają znacznie większą pulę potencjalnych klientów, a co za tym idzie osiągają zadowalające wyniki - mówi Malcharek.