2019-12-23

Pracowity rok

W kończącym się roku w ofercie Gemini Park Bielsko-Biała przybyło 12 nowych marek.

Pracowity rok Fot. Gemini Park Bielsko-Biała

Nowi najemcy, którzy w tym roku pojawili się w Gemini Park Bielsko-Biała, zajęli łącznie 2,6 tys. m2. Sam tylko segment modowy wzbogacił się o cztery marki: Only, Tatuum, Cindirella oraz Tamii. Sporo, bo 476 m2 powierzchni wynajęła brytyjska sieć Dealz. Jest to pierwszy sklep marki w tej części woj. śląskiego.
Zyskała także oferta gastronomiczna i spożywcza. Koniec lata przyniósł otwarcie zarówno kawiarni Costa Coffee, jak również restauracji azjatyckiej Silver Dragon. W efekcie tych otwarć food court został w 100 proc. skomercjalizowany i wypełnia go dziś 13 lokali.
W galerii zadebiutował też sklep z winami Fine Wine.  Wzbogaciła się również oferta health&beauty. Wśród nowych najemców pojawiła się polska sieć sklepów kosmetycznych Kontigo.

- Przypadające w tym roku 10-lecie galerii stało się dla nas okazją do odświeżenia i poszerzenia oferty. W efekcie miniony rok przyniósł nam spory zastrzyk nowości, w tym aż cztery debiuty marek na Podbeskidziu - mówi Joanna Zemczak, starszy menedżer ds., wynajmu powierzchni Gemini Park. - Duża w tym zasługa przemyślanej strategii leasingowej, dzięki której wzmacniamy wizerunek galerii rodzinnej, ale także wyników centrum handlowego oraz jego mocnej, lokalnej pozycji. Te elementy od lat przyciągają nowe marki, dostrzegające w Gemini Park potencjał inwestycyjny.

Potencjał bielskiej galerii dostrzegają także wieloletni partnerzy. Rok upłynął w Gemini Park nie tylko na rozwoju nowej oferty, ale także na rozmowach z wieloletnimi najemcami, którym kończyły się umowy najmu. Te od stycznia do grudnia zaowocowały aż 18 prolongatami, co przekłada się na prawie 4,7 tys. m2 powierzchni. Dzięki temu przez następne lata w ofercie Gemini Park klienci wciąż znajdą m.in. Martes Sport, CCC, Sizeer, Levis, X-Kom, KIK, Monnari, Wojas, Rossmann. Co ciekawe, wiele marek przy okazji przedłużenia umów zdecydowało się na powiększenie lokali. Taki ruch wykonały chociażby marki Diverse,4F i Greenpoint.
Również inny najemca - Park W DECHE - w 2019 roku zdecydował się na doinwestowanie swojej przestrzeni, powiększając liczbę atrakcji m.in. o tor do kręgli i park trampolin, a także modernizując część dotychczasowych atrakcji. To zaowocowało rekordową liczbą - ponad 65  tys. odwiedzających i aż 11-procentowym wzrostem w stosunku do 2018 roku.

- Obecni u nas od lat najemcy rozwijają się razem z obiektem, są częścią tego procesu. Widzą więc, że obiekt stale się zmienia, rozwija i umacnia na Podbeskidziu. Dostrzegany jest chociażby ponad 100 proc. wzrost liczby klientów w porównaniu z 2013 rokiem czy dynamiczny rozwój oferty spędzania czasu wolnego, a zwłaszcza rozrywki - mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała. - Te elementy są doceniane w czasie rozmów. Marki chętnie inwestują w lokal w centrum handlowym, które samo w siebie inwestuje, a przez to podąża za trendami rynkowymi oraz zmianami, jakie zachodzą w otoczeniu handlowym. Gemini Park jest tutaj doskonałym przykładem. Galeria na przestrzeni ostatnich 5 lat przekształciła się z obiektu stricte handlowego, w centrum handlowo-rozrywkowe, odważnie sięgające chociażby po elementy znane z koncepcji galerii społecznościowych - dodaje.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz, PROFIT system