Urodziny Jurajskiej
Galeria Jurajska ma 10 lat. Z okazji urodzin chwali się rekordami odwiedzalności.
Galeria Jurajska zadebiutowała 10 lat temu. Dziś działa tu 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. W ciągu minionej dekady to częstochowskie centrum handlowe odwiedziło 56 milionów osób.
- W 2009 roku zadebiutowaliśmy na rynku, który nie tylko od lat czekał na swoją galerię, ale miał także wysokie wymagania, co do jej oferty. Tym bardziej, że 10 lat temu mieszkańcy tej części regionu często na zakupy wybierali się do znanych galerii w Katowicach lub Łodzi - mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej. - Naszym celem stało się zatrzymanie ich w mieście i zapewnienie tej samej, jak nie lepszej oferty.
Od pięciu lat galeria modyfikuje tę ofertę. Z czasem coraz mocniej zaczęła na segment modowy oraz na lifestyle, gastronomię i rozrywkę. Tylko w 2015 roku otwarto 16 nowych sklepów, a w 2016 - kolejne 14. Zaczęli także modernizować się obecni tu od lat najemcy.
- Po pięciu latach byliśmy już galerią mocno osadzoną z ofertą dopasowaną do rynku, do tego doskonale rozpoznawalną nie tylko w Częstochowie, ale w całym regionie. Przeprowadzone wówczas badania pokazały, że dla mieszańców większości okolicznych miast staliśmy się galerią pierwszego wyboru, przy czym najczęstszym powodem odwiedzin stała się m.in. oferta fashion i rozrywka. Zmiany w ofercie, jakie po 5 latach wprowadziliśmy stały się nowym rozdziałem naszej historii – dodaje Anna Borecka-Siuda.
W 2016 roku zmodernizowano food court, odtąd przypominający bardziej hiszpańską restaurację, z różny typami siedzisk i strefami. Kolejne lata przyniosły następne inwestycje, w tym m.in. nowe strefy relaksu i poczekalnie, strefę dydaktyczną z olbrzymimi akwariami, Zegar Jurajski, czyli najwyższą na świecie ścianę wodną z zegarem, którego tarcza jest rozmiaru tarczy Big Bena, a także modernizację alei handlowych.
Jednocześnie także galeria zaczęła inwestować w nowe technologie. W centrum pojawiły się specjalne totemy multimedialne, a kierowcy zyskali aplikację, która umożliwia m.in. odszukanie auta i sprawdzenie dostępności miejsc parkingowych. Zainwestowano także w najnowocześniejszy system zarządzania parkingiem, wymianę oświetlenia na LED, a także w większe bezpieczeństwo klientów. Pojawiły się też nowe parkingi, bo Jurajską coraz częściej zaczęli odwiedzać klienci z dalszych zakątków regionu oraz przejezdni z trasy DK1.
Galeria zaczęła również inwestować w swoje otoczenie. Nad Wartą powstały Bulwary Jurajskie, pierwszy w Polsce miejski ogród przy centrum handlowym. W sumie w ostatnich trzech latach Jurajska zrealizowała kilkadziesiąt znaczących inwestycji.
- Ostatnie 3 lata to ciągły rozwój, zarówno przestrzeni galerii, która ewoluuje zgodnie ze światowymi trendami, jak i oferty, w której pojawia się coraz więcej znanych marek, a także rozrywki i rekreacji. Dzięki tym zmianom, jesteśmy dziś miejscem nie tylko robienia udanych zakupów, ale także spędzania czasu wolnego, zabawy i rekreacji - podsumowuje Anna Borecka-Siuda.
Obecnie oferta rozrywkowa zajmuje już ponad 11 proc. całej oferty galerii. W 2018 roku Jurajska poinformowała, że jest w 100 proc. wynajęta. W tym samym roku liczba klientów sięgnęła 7,2 mln osób, najwięcej w dotychczasowej historii galerii. Dyrekcja zapewnia, że również 2019 zapowiada się rekordowo. - Do końca sierpnia odwiedziło nas już blisko 5 mln osób. Liczymy więc, że w tym jubileuszowym roku dostaniemy prezent w postaci kolejnego rekordu odwiedzalności. Tym bardziej, że przed nami dopiero najgorętszy okres handlowy oraz cała seria jesienno-zimowych wydarzeń, na które co roku ściągają tłumy - mówi Anna Borecka-Siuda.