2019-08-23

W Tarnowie kupują więcej

W I połowie tego roku Gemini Park Tarnów zanotował dwucyfrowy wzrost obrotów.

W Tarnowie kupują więcej Got. Gemini Park

W I połowie 2019 roku, w porównaniu do I połowy 2018 obroty Gemini Park Tarnów wzrosły o ponad 11 proc.  Najlepszy wynik w pierwszym półroczu zanotowano w kwietniu - prawie o 20 proc. więcej w porównaniu do kwietnia 2018.

- W Gemini Park obserwujemy dziś stabilny trend wzrostu obrotów, który jest kontynuacją tego z 2018 roku, ale także z poprzednich lat. Kształtuje się on dziś powyżej linii trendu, jaka obserwowana jest na polskim rynku galerii. Taki wynik jest dobrą prognozą dla naszych najemców - mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.  - Jest także jasnym sygnałem, że nasza oferta cieszy się rosnącą popularnością wśród klientów i to nie tylko w Tarnowie, ale i w całej wschodniej części Małopolski. Fakt, że wydają oni coraz więcej w naszych sklepach jest potwierdzeniem, że nasz tenant-mix rozwija się w dobrym kierunku, zapewniając klientom sklepy i marki, jakich oczekują.

Gemini Park Tarnów to największe centrum handlowe w Tarnowie i regionie. Na ponad 43 tys. m2 znajduje się ponad 120 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych. To także jedyny obiekty handlowy we wschodniej Małopolsce z tak szeroką ofertą modową. Najemcy tego segmentu zajmują tutaj ponad 50 proc. całej oferty. W centrum można znaleźć sklepy takich marek, jak np. C&A, Reserved, Cropp, Mohito, Medicine, Pepe Jeans, Diverse, Stradivarius, CCC, Deichmann, New Balance, Ryłko czy Levi’s. W wielu przypadkach są to marki, które w tej części regionu, dostępne są wyłącznie w Gemini Park.  W galerii znaleźć można też znaleźć 9 sklepów z wyposażeniem wnętrz, także 34 punkty usługowe, z rozwiniętym chociażby sektorem usług turystycznych i telefonii komórkowej. Szeroka jest również oferta galerii w segmencie zdrowia i urody. Wypełnia ją aż 13 najemców, w tym Douglas, Hebe, Inglot, Rossmann i Ziaja.

- Sukces w postaci rosnących obrotów to przede wszystkim zasługa konsekwentnie realizowanej strategii komercjalizacji, dzięki której możemy zapewnić rynkowi ofertę zaspokajającą różne potrzeby zakupowe, a także dopasowaną do zróżnicowanego portfela klienta. Co więcej, możemy zapewnić ofertę aspirującą i wielkomiejską, czyli taką jaką oczekuje klient od galerii tej skali co Gemini Park. To swoiste zgranie się procentuje zarówno w rosnących stale obrotach, jak i w utrzymujących się wysokich wskaźnikach odwiedzin - informuje Zbigniew Nowak.

Tylko w 1,5 roku w Gemini Park przybyło 15 nowych najemców. Na wynajem powierzchni w galerii zdecydowały się m.in. biuro podróży TUI, Czas na Herbatę, Carte D’Or, Pepco, Maxi Zoo czy Rebel Electro.

Centrum inwestuje też w modernizację. W lutym tego roku zakończyła się przebudowa strefy food court. Zyskała ona nowy podział, zapewniający większą prywatność, a także nowe meble i wystrój. Zwiększono także pulę miejsc siedzących do ponad 300. Skorzystały na tym restauracje i kawiarnie, których w centrum jest 11 (m.in. KFC, Olimp, Pizza Hut, Subway, Grand Kebab, Grycan). Najlepiej działające marki zanotowały wzrost obrotów powyżej 10 proc., pomimo negatywnego wpływu na handel, jaki wywołują tzw. zamknięte niedziele

- Od kilku lat pracujemy nad rozwojem naszego customer experience, podejmując się etapami kolejnych inwestycji, a także adaptując trendy w kształtowaniu przestrzeni, jakie podpowiada nam rynek. Tym samym tworzymy naszym klientom nowoczesne otoczenie zakupowe, które sprzyja zarówno długiemu shoppingowi, jak i spędzaniu czasu wolnego w Gemini Park. Wyższy komfort robienia zakupów  wpływa pośrednio na to, ile klienci wydają w sklepowych kasach - mówi Nowak.

Jak zauważają zarządcy obiektu rośnie liczba klientów, którzy dojeżdżają do Gemini Park z dalszych zakątków wschodniej Małopolski, zwłaszcza z Dąbrowy Tarnowskiej, Brzeska, Dębicy czy Mielca, a także okolic Nowego Sącza oraz powiatów staszowskiego i gorlickiego.

- Od kilku lat systematycznie rośnie zasięg Gemini Park, w efekcie czego blisko 60 proc. naszych klientów to osoby spoza Tarnowa, czyli mieszkańcy ościennych miejscowości i powiatów. Fakt, że klient do nas dojeżdża, wpływa także na to, jak kupuje. Konieczność dojazdu sprawia, że taki klient odwiedza nas rzadziej niż mieszkaniec Tarnowa, ale podczas tych rzadszych wypadów na zakupy więcej czasu spędza w galerii robiąc znaczne większe zakupy. Widać to szczególnie w okresie wyprzedaży - wyjaśnia Zbigniew Nowak.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz, PROFIT system