Lokal w finansach
Znalezienie odpowiedniego lokalu na placówkę bankową nie należy do najprostszych zadań. Na szczęście franczyzodawca służy pomocą w tej kwestii.
Placówki partnerskie Santander są otwierane w miejscowościach, w których franczyzodawca widzi potencjał rozwoju sieci. Koncept stawia głównie na miasta, w których nie ma jeszcze swojego szyldu. Z reguły są to miasta z liczbą mieszkańców powyżej 10 tys. Najczęściej prowadzenie placówki partnerskiej powierzane jest w miejsce oddziału własnego banku.
Dobra wiadomość czeka na wszystkich tych, którzy chcą otworzyć odział banku Snatander, a decyzja o wyborze miejsca spędza im sen z powiek. Na dobrze położonej placówce zależy nie tylko biorcy, ale i centrali sieci. Dlatego kandydaci mogą liczyć na wsparcie ze strony franczyzodawcy.
– Dobra lokalizacja to taka, gdzie jest duży przepływ potencjalnych klientów. Niekoniecznie są to centra miast, raczej miejsca gdzie toczy się lokalne życie. Ważne jest również to, by w pobliżu lokalu był parking - – mówi Anna Gniatkowska, dyrektor Biura Rozwoju Placówek Partnerskich Santander. - Z reguły to nasi potencjalni partnerzy wiedzą, gdzie szukać najlepszej lokalizacji. W końcu najlepiej znają miejsce, gdzie chcą działać. Ale jeżeli kandydat na partnera potrzebuje w tym zakresie wsparcia, to może liczyć na pomoc z naszej strony.
Kolejną kwestią jest bardzo dokładne przeanalizowanie umowy wynajmu. Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości, co do skonstruowanej umowy – warto zasięgnąć opinii prawnika, by w przyszłości uniknąć nieporozumień i rozczarowań. Anna Gniatkowska podpowiada, że najważniejszą kwestią przy podpisywaniu umowy jest cena najmu, jednak nie można zapominać o takich rzeczach jak okres najmu oraz długość okresu wypowiedzenia.
- Jest to ważne szczególnie w sytuacji, gdy partner chce się później przenieść do innej, najczęściej lepszej czy większej lokalizacji – tłumaczy Anna Gniatkowska.
Lokal musi zmieścić przynajmniej trzy stanowiska obsługi, jego wielkość to min. 60 m2. Całkowite koszty otwarcia placówki są uzależnione od wielu czynników, m.in. od wielkości lokalu i jego stanu, kosztów remontów oraz wyposażenia zgodnie z wymogami banku. Inwestycja w meble, sprzęt związany z zabezpieczeniem placówki oraz ubezpieczeniem to wydatek ok. 25 tys zł.