2019-03-13

Przybywa najemców

Od otwarcia Gemini Park Tychy mija blisko rok. W tym czasie oferta centrum handlowego wzbogaciła się o 17 nowych najemców.

Przybywa najemców fot. Gemini Park Tychy

Potencjał galerii doceniły polskie i zagraniczne marki, które zdecydowały się na inwestycję w lokal w pierwszym tak dużym centrum handlowym w Tychach.

 Centrum handlowe otworzyliśmy z ponad setką sklepów. Od tego czasu jednak nasza oferta dynamicznie się rozwija. Minione miesiące przyniosły nam otwarcia niemal w każdym segmencie. W efekcie galeria jest już w 98 proc. skomercjalizowana. Jednocześnie też toczą się zaawansowane rozmowy dotyczące pozostałej powierzchni – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Jak podkreśla Malcharek, zainteresowanie galerią ze strony najemców jest dziś bardzo duże.

Obiektem interesują się zarówno polskie, jak i zagraniczne sieci, zwłaszcza z segmentu modowego. Dostrzegają one potencjał galerii, patrząc chociażby na wyniki, jakie już osiągają u nas najemcy. Atrakcyjny jest także rynek, na którym działamy. W naszym zasięgu mieszka dziś ponad 1,5 mln osób, a odwiedzają nas nie tylko mieszkańcy Tychów, ale też kilkudziesięciu ościennych miejscowości, z Katowicami włącznie – dodaje.

Rośnie oferta modowa

I faktycznie od otwarcia tenant-mix galerii mocno zyskał. Najwięcej kluczowa dla Gemini Park oferta „fashion”. Od marca 2018 do lutego 2019 roku swoje sklepy otworzyło tam siedem nowych najemców z branży: Pierre Cardin, New Yorker, Medicine, Reporter Young, 50style, Lola Bianca i Calzedonia. W efekcie szeroko pojęta moda zajmuje już ponad 50 proc. oferty Gemini Park.

Moda jest dziś kluczowym elementem oferty Gemini Park. To ona generuje największe zainteresowanie galerią, dlatego nieustannie ten segment umacniamy. Staramy się jednocześnie, aby wypełniał się on polskimi, jak i zagranicznymi markami, przy czym sięgamy przede wszystkim po najpopularniejsze dziś w Polsce brandy, cieszące się największą rozpoznawalnością wśród klientów – mówi Malcharek.

Zyskują też inne segmenty

Ale ostatnie 12 miesięcy przyniosło rozwój nie tylko w segmencie „fashion”, także segment „home” wzbogacił się o kilka ciekawych sklepów. W kolejnych miesiącach po otwarciu Gemini Park oferta galerii powiększyła się o salony Home&You, Home&Deco, Mango (sklep AGD) oraz TEDi.

Ten ostatni to pierwszy sklep popularnej niemieckiej marki Tychach. W efekcie centrum dysponuje jedną z najciekawszych ofert wyposażenia wnętrz w mieście. Składa się na nią obecnie dziwięć sklepów. Obok wymienionych, także Jysk, Komfort, Homla, Komfort Łazienki czy Pepco.

Gemini Park to galeria rodzinna, dlatego tak staramy się rozwijać nasz tenant-mix, aby odpowiadał on potrzebom osób w różnym wieku. To jeden z powodów, dla których kładziemy nacisk m.in. na bardzo zróżnicowaną  ofertę „home”, tworząc klientom na lokalnym rynku miejsce, w którym można urządzić i wyposażyć mieszkanie lub dom – mówi Anna Malcharek.

W ostatnich miesiącach Gemini Park umocnił także swoją ofertę w segmencie spożywczym. W październiku nowym operatorem galerii została Biedronka. Najemca zajął blisko 1000 m2, wprowadzając jednocześnie do swojego sklepu liczne nowości, w tym m.in. szerszy asortyment mięs, wędlin czy serów, a także wyrobów garmażeryjnych.

Zyskała także oferta restauracyjna. Dzięki otwarciu Thai Express poszerzono ofertę kuchni świata, które są dziś dostępne w galerii. Oprócz kuchni tajskiej w Gemini Park można znaleźć także lokale z kuchnią bliskowschodnią oraz meksykańską. W sumie oferta gastronomiczna obejmuje dziś 10 restauracji i kawiarni.

Ten element oferty w najbliższym czasie dalej będzie rozwijany – zapowiada Anna Malcharek. – Zależy nam na tym, aby nasi klienci zyskali dostęp do możliwie najszerszej propozycji ciekawych restauracji i kawiarni. W pozyskaniu kolejnych najemców tego segmentu pomoże nam m.in. rozbudowa, którą planujemy rozpocząć jeszcze w tym roku. Dzięki niej będziemy mieć możliwość wprowadzenia np. restauracji z obsługą kelnerską – dodaje.

To jednak  nie koniec. Ostatnie 12 miesięcy w Gemini Park przyniosło także rozwój oferty elektroniki i usług. Ta pierwsza powiększyła się o salon Cortland. To już ósmy sklep ze sprzętem w tym tyskim centrum handlowym. Oferta usług z kolei powiększyła się o trzech najemców – NC+, Optyk Punkt Widzenia oraz Express Klucze. W efekcie galeria dysponuje dziś 25 punktami usługowymi. To druga pod względem udziału, zaraz po modzie, oferta w Gemini Park.

Galeria z potencjałem

Co sprawia, że Gemini Park tak szybko rośnie w siłę? Zdaniem Anny Malcharek jest to potencjał samego obiektu.

Galeria jest doskonale skomunikowana z całym regionem, przez co łatwo do niej dojechać samochodem, pociągiem i autobusem. Nasze sąsiedztwo to kilka największych osiedli w mieście, a sama galeria położona jest raptem 3,5 km od centrum Tychów i to w rozpoznawalnym miejscu o ugruntowanej od lat pozycji handlowej, w sąsiedztwie marketów Tesco, Obi i Media Markt. Atutem obiektu jest także jego wnętrze, niezwykle przestronne, jasne, czytelne, dające możliwość szybkiego dotarcia do wybranego sklepu. Nie bez znaczenia jest także rynek. Nasycenie powierzchnią handlową w Tychach wynosi ok. 375 m2 na 1000 mieszkańców. Jednocześnie, miasto zajmuje 10. miejsce w rankingu powiatów o najwyższej sile nabywczej. To tworzy wręcz idealne warunku do rozwoju galerii, ale przede wszystkim jej najemców – wylicza dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Anna Smolińska
Anna Smolińska dziennikarz