Punkt w punkt
W wyborze lokalizacji sklepu lub punktu usługowego może pomóc geomarketing.
Podobnie jak każdy rynek rządzi się swoimi prawami, tak każde osiedle ma swoją unikalną charakterystykę. O jej kształcie decydują cechy zamieszkującej ją społeczności, m.in. wiek, zamożność czy wykształcenie. Świadomość profilu mieszkańców może okazać się nieoceniona przy wyborze biznesu. By ją zdobyć, można poprosić o pomoc firmę zajmującą się geomarketingiem.
Nawet początkujący przedsiębiorca wie o istnieniu różnic między grupami docelowymi banków, sklepów spożywczych i myjni samochodowych. My staramy się stworzyć portret danej społeczności, posiłkując się danymi z GUS i nakładając je na mapę. Wiedząc, jaki profil placówki handlowej lub usługowej interesuje klienta, jesteśmy w stanie zbadać, w jakiej lokalizacji powinien on rozważać otwarcie firmy. Patrzymy przy nie tylko na specyfikę potencjalnych klientów, ale i ceny nieruchomości oraz rozmieszczenie placówek konkurencji. (gum)