2019-01-30

Food court zmieni oblicze

Gemini Park Bielsko-Biała szykuje modernizację strefy gastronomicznej. Co się zmieni?

Food court zmieni oblicze Fot. Gemini Park

Strefa food court ma coraz większe znaczenie dla działalności centrum handlowego. Nie tylko zatrzymuje klienta na dłużej w obiekcie, ale jest także ważnym elementem consumer experience czy rozwoju koncepcji galerii społecznościowej. Rosnąca rola tych przestrzeni sprawia, że centra w całej Polsce coraz więcej inwestują w ich modernizację. Na taki ruch zdecydował się także Gemini Park Bielsko – Biała. Jeszcze w tym roku maja ruszyć prace nad nowym kształtem tamtejszego food courtu.  Za projekt przebudowy odpowiada pracownia Zuo Architecture, znana z realizacji m.in. dla Gare Saint Lazare w Paryżu, @7 Center w Montpellier czy Musee Guggenheim w Helsinkach.
W strefie gastronomicznej działa obecnie dziewięć restauracji (w całej galerii 14). Co dokładnie się zmieni po remoncie? Na terenie food courtu wydzielone zostaną nowe przestrzenie, które mają zapewnić gościom większą prywatność np. podczas rodzinnego obiadu, spotkania towarzyskiego czy biznesowego lunchu. Nowe podstrefy mają być także zdecydowanie bardziej przyjazne rodzinom z niemowlętami i małymi dziećmi (m.in. meble przystosowane do wzrostu dzieci). Zmieni się także cały wystrój. Pojawią się m.in. nowe, designerskie meble polskich projektantów i producentów, czy nowe typy siedzisk np. wygodne sofy. Wymienione zostaną również stoliki i krzesła. Nowe rozwiązania sprawią, że zwiększy się liczba miejsc siedzących, a i cała strefa food court nieznacznie się powiększy. Pojawi się możliwość korzystania z bezpłatnego wi-fi oraz gniazda USB do ładowania smartfonów czy laptopów

- Food court w nowej odsłonie będzie nowoczesną, wygodną i przyjazną przestrzenią w której można zjeść posiłek i wypić kawę, zrobić sobie pauzę miedzy zakupami, umówić ze znajomymi, przejrzeć posty w social mediach, ale także popracować – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała. - Dokonując tych zmian myślimy wielowymiarowo, w znaczący sposób poszerzając tradycyjną funkcję jaką spełnia strefa gastronomiczna i poszukując dla niej nowych zastosowań, zgodnie z oczekiwaniami konsumentów. Jednym słowy tworzymy modelowe tzw. trzecie miejsce. I to kolejne już w naszej galerii.

Dziś szeroko pojęta oferta rozrywkowa oraz z obszaru leisure&activity zajmuje blisko 30 proc. powierzchni galerii. Obok 10-salowego kina Cinema City, działa tutaj także największe w mieście studio fitness, kids play Rajska Wyspa, a także mający 11,5 tys. m2 ekologiczny „Park W DECHE”– największa plenerowa strefa rekreacyjno-rozrywkowa przy galerii handlowej w Polsce. Na terenie centrum jest poza tym 10 nowych,  przystosowanych do potrzeb rodziny stref wypoczynkowych, które rozstawiono po całym pasażu. Największa z nich spełnia dodatkowo rolę strefy eventowej, w której organizowane są m.in. zabawy dla dzieci czy występy. Strefy uruchomiono pod koniec 2018 roku.

- W 2014 roku po rozbudowie wdrożyliśmy nową strategię marketingową pozycjonująca nasz obiekt, jako centrum rodzinne z dużym udziałem rozrywki. W ślad za zmianami w komunikacji poszły także liczne inwestycje, które tworzą dziś przyjazną rodzinom infrastrukturę i ofertę poza handlową. Modernizacja food court jest jedną z nich – dodaje Krzysztof Brączek.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz, PROFIT system