2019-01-15

Jurajska na plusie

Galeria Jurajska nie narzeka na obroty z ubiegłego roku, pomimo wprowadzenia niehandlowych niedziel. Przybyło jej też klientów.

Jurajska na plusie Fot. Galeria Jurajska

Od stycznia do grudnia 2018 roku częstochowską Galerię Jurajską odwiedziło blisko 7,2 mln klientów. To o ćwierć miliona więcej, niż rok wcześniej i o ponad pół miliona więcej niż w 2016 roku.

- Podczas kiedy galerie w całym kraju notowały w 2018 roku średni spadek liczby klientów rzędu 3 proc., Jurajska zanotowała blisko 3-procentowy wzrost – podkreśla Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej. - Co istotne, urosły także obroty. Miniony rok Jurajska zakończyła ponad 5-procentowym wzrostem obrotów, podczas kiedy wskaźniki dla całego rynku mówią o zaledwie 2,2-procentowym wzroście. Nasi najemcy zarabiają, a w 2018 roku odnotowali jeszcze lepsze wyniki finansowe, i to przy niższej dynamice sprzedaży obserwowanej na polskim rynku, zwłaszcza przez sieci odzieżowe. Wpływ na to miała zarówno dobrze skrojona i dopasowana do regionalnego rynku oferta, jak również powiększenie się zasięgu oddziaływania galerii.

Jurajska ma dziś wynajęte 100 proc. powierzchni, dzięki czemu jej oferta zawiera 200 sklepów. W ubiegłym roku w galerii pojawiło się 11 nowych najemców, m.in. Femestage, Mihiderka, Bobby Burger, Pepco. W procesie rekomercjalizacji galeria przedłużyła też 22 umowy z dotychczasowymi najemcami. 24 partnerów biznesowych Jurajskiej w 2018 roku zmodernizowało swoje sklepy, z czego 12 powiększyło lokale handlowe.

- Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii komercjalizacji udało się nam wzbogacić zarówno kluczową dla nas ofertę modową, jak również ofertę rozrywkową, tę ostatnią zwłaszcza o nowoczesny kids play oraz o  kolejne restauracje, także z segmentu casual dining – mówi Anna Borecka-Suda, leasing manager Galerii Jurajskiej.

W 2018 roku galeria zrealizowała też wiele inwestycji . W czerwcu oddała do użytku miejski ogród nad bulwarami Warty. Zajmującą 8,5 tys. m2 przestrzeń wypoczynkowo-rekreacyjną wypełniono placami zabaw, alejkami, nadrzeczną ścieżką. W październiku z kolei oddano zmodernizowane wejście główne do obiektu z mającą 11,5 m wysokości ścianą wodną i 6,5- metrowym zegarem oraz nową strefą wypoczynkową. W galerii powstał także nowy parking zewnętrzny.

- Przestrzeń galerii ewoluuje i dopasowuje się do oczekiwań, jakie dziś względem obiektów handlowych mają konsumenci – wyjaśnia Roman Bugajczyk. - W efekcie stopniowo przekształcamy się w galerię społecznościową, w której można zrobić udane zakupy, ale jednocześnie także bawić się, wypoczywać, spotykać ze znajomymi czy spędzać w ciekawy sposób niedziele.

Jak podkreślają przedstawiciele galerii, wpływ na ruch oraz obroty miały także przeprowadzone projekty marketingowe. W 2018 roku zrealizowano tu 15 wydarzeń specjalnych oraz serię akcji prosprzedażowych, w tym loterię i noc zakupów.
W planach na ten rok Jurajska ma kolejne inwestycje, m.in. stworzenie nowego parkingu na 130 samochodów oraz nową aranżację wejścia od strony bulwarów Warty. Powstaną także m.in. nowe miejsca postojowe dla rowerzystów.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz, PROFIT system