2018-08-27

Zakupy dla rodzin

Strefy zabawy i pokoje dla matki z dzieckiem – m.in. takie udogodnienia dla rodziców przygotowuje nowo budowane centrum wyprzedażowe Silesia Outlet.

Zakupy dla rodzin Wizualizacja: Silesia Outlet

Centra handlowe od kilku lat zmieniają swój charakter - z obiektów jedynie handlowych w miejsca spędzania wolnego czasu. Starają się tym samym przyciągać ludzi młodych oraz rodziny z dziećmi. Na  decyzję konsumentów o wizycie w centrum handlowym wpływa przede wszystkim lokalizacja i bogata oferta, natomiast rodzice dodatkowo zwracają uwagę na wygodny parking, propozycję rekreacyjno-rozrywkową oraz przestrzeń, pozwalającą na swobodne poruszanie się z dziećmi.

– Polski rynek centrów handlowych dynamicznie się rozwija i podąża za zmieniającymi się trendami, także kulturowymi. Właściciele powstających obiektów handlowych, chcąc budować przewagę konkurencyjną muszą wsłuchiwać się w głosy szczególnie pokolenia młodych, wykształconych ludzi, łączących pracę zawodową z udanym życiem rodzinnym – komentuje Mirosław Januszko, dyrektor generalny spółki 6B47 Poland, która w Gliwicach buduje centrum wyprzedażowe Silesia Outlet.

Zarządcy i inwestorzy obiektów handlowych wyraźnie dostrzegają zarówno konieczność tworzenia szerokiej oferty dla rodzin z dziećmi, jak i stałego dostosowywania swoich centrów do zmieniających się potrzeb tej grupy klientów. Jak wynika z raportu Colliers International, w istniejących galeriach konurbacji katowickiej zmiany albo już się dokonały, albo są zaplanowane na najbliższą przyszłość. Kwestią, która wymaga szczególnego dopracowania pozostaje zmodernizowanie stref relaksu oraz food court. Zbyt mała liczba krzesełek do karmienia dla dzieci, nieprzystosowane stoliki, a także mało atrakcyjne miejsca dla odpoczynku – to wszystko, według autorów raportu, wymaga jeszcze poprawy i modyfikacji w obiektach handlowych na Górnym Śląsku.

– Powstające w Gliwicach centrum wyprzedażowe Silesia Outlet zaprojektowane zostało z uwzględnieniem rosnących wymagań klientów, podyktowanych ich rodzinnymi wizytami w tego typu obiektach. Zaplanowaliśmy prosty i funkcjonalny układ przestrzenny wnętrza obiektu, bazujący na koncepcji pieszego pasażu, wzdłuż którego mieszczą się sklepy, punkty usługowe, gastronomiczne oraz strefy relaksu, strefy zabaw dla dzieci i pokoje dla matki z dzieckiem. Przy wejściach głównych wybudowane zostaną wygodne parkingi dla rodzin z dziećmi. Dodatkowo zadbaliśmy również o udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, czy rodziców z wózkami, eliminując wszelkie bariery architektoniczne – dodaje Mirosław Januszko. 

Budowa Silesia Outlet ruszyła w grudniu 2017 roku. Generalnym wykonawcą jest firma Erbud SA. Centrum realizowane jest w dwóch etapach. Otwarcie fazy pierwszej o powierzchni 12 tys. m2, z 70 sklepami, zaplanowano na wiosnę 2019 roku.

Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz, PROFIT system