Silesia Outlet pnie się w górę
Pod koniec wakacji na budowie nowego centrum wyprzedażowego na Śląsku zakończy się najważniejszy etap – obiekt osiągnie stan surowy i będzie można zacząć prace pod dachem.
Powstające w Gliwicach centrum Silesia Outlet realizowane jest w dwóch etapach. Pierwszy to 70 sklepów na powierzchni 12 tys. m2 – ich otwarcie zaplanowano na wiosnę 2019 roku. W fazie drugiej powstanie kolejne 50 sklepów, które zajmą łączną powierzchnię 8 tys. m2. Inwestorem Silesia Outlet jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG.
Na trwającej od grudnia 2017 roku budowie Silesia Outlet widać już znaczące postępy. Gotowa jest cała konstrukcja żelbetowa, wykonano warstwy podbudowy pod posadzkę obiektu i kanalizację. W 70 proc. zrealizowane są już prace murarskie, obecnie trwa montaż konstrukcji stalowej dachu z warstwami pokrycia. Generalny wykonawca buduje już ściany zewnętrzne. Zaplanowane na najbliższy czas prace dążą do tego, by na przełomie sierpnia i września obiekt osiągnął stan surowy i znalazł się pod dachem – mówi Krzysztof Bębacz, projekt menedżer w firmie BOIG, odpowiedzialny za proces budowy i wykończenia Silesia Outlet.
Poziom komercjalizacji Silesia Outlet sięgnął 70 proc. Kolejnych 10 proc. umów jest już uzgodnionych. Zostało kilka ostatnich powierzchni sklepowych do wynajęcia. Niebawem ruszą przygotowania do drugiego etapu inwestycji. Za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting.
W Silesia Outlet swoje salony otworzą m.in.: Vistula i Wólczanka, Kubenz, Bruno Zinger, Lavard, Lancerto, Lee Cooper, Wrangler, Cross Jeans, Pepe Jeans, Diverse, Bagatelle, 4F, Martes Sport, Puma, Reebok, Adidas i New Balance, Guess, Kazar, Umbro i Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone, Venezia, Unisono, Trespass, Volcano, Symbiosis, Molton, Brand Collection i Apart. Sektor usługowy reprezentowany będzie m.in. przez restauracje Olimp i Mia Pizza, Lodowa Manufaktura Lovit, biuro podróży Sun-Way Travel, salon prasowy Tabak, punkt serwisujący telefony komórkowe 4Tel, salonik Lotto, perfumerię Amora oraz salon optyczny Soczekwki24 i Paris Optique.
Największe centrum wyprzedażowe na Górnym Śląsku zlokalizowane jest tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). W bezpośredniej strefie zasięgu zamieszkuje około 6,5 mln klientów, a istniejące już w sąsiedztwie dwa obiekty retail parku, Centrum Handlowe Auchan Gliwice i Leroy Merlin, odwiedza rocznie około 4,5 mln osób.