2018-05-28

Branża centrów handlowych zbiera siły

Kolejne marki chcą wejść do Polski i otworzyć swoje sklepy w centrach handlowych. Okazją do spotkań dla obydwu stron będą zbliżające się Targi ReDI.

Branża centrów handlowych zbiera siły fot. Targi ReDI

Wśród marek zainteresowanych ekspansją w naszych kraju jest m.in. sieć dyskontowa Tedi oraz obuwnicza Globo. Przedstawicieli obydwu marek, a także niemal 400 innych obecnych na polskim rynku, będzie można spotkać podczas 5. edycji Targów ReDI w Warszawie.

W tym roku postanowiliśmy ruszyć za światowymi trendami i zrezygnować z bizantyjskiego przepychu poprzednich edycji – mówi Radosław Knap, dyrektor generalny PRCH. – ReDI stawiają na efektywność, skuteczny deal making i merytoryczne dyskusje podczas prezentacji niepublikowanych jeszcze badań i raportów. Dobrze rozumiemy, że uczestnicy mają dwa dni na odbycie kilkudziesięciu spotkań, a poza tym ich codzienna praca to standardowe obowiązki biznesowe. Dlatego w nowej formule to my, jako organizator, bierzemy na siebie ciężar większości przygotowań. Teraz nasi wystawcy nie muszą angażować swoich pracowników, agencji i potężnych środków, żeby godnie zaprezentować się przed partnerami biznesowymi. Już teraz mogą umawiać spotkania, aby 6 i 7 czerwca na ReDI skupić się na efektywnym biznesie i trendach rynkowych.  

ReDI w tym roku przeprowadziły się ze stadionu PGE Narodowego do Centrum Praskiego Koneser w Warszawie. Nowe, postindustrialne miejsce okazało się dla targów bardzo gościnne. Powstaną nowe strefy, m.in. przearanżowana ReDI Citi Zone skupiające przedstawicieli miast i ReDI PropTech prezentująca nowatorskie technologie. Targi będą imprezą pre-openingową Konesera i okazją dla przedstawicieli branży, żeby zobaczyć Laboratorium i inne jego wnętrza przed oficjalnym otwarciem.  

W tym roku na targach uczestnicy spotkają niezwykle ciekawych gości – komentuje Beata Fus z działu Rozwoju PRCH. Już na początku roku udział potwierdzili przedstawiciele ponad 300 sieci handlowych, nie tylko „kotwice” polskich centrów jak grupa Inditex, H&M, CCC, Deichmann, Rossmann, kilkadziesiąt brandów gastronomicznych i odzieżowych, lecz także dotychczas nieobecne w Polsce, np. Tedi czy Globo. Dziś udział w targach zapowiedzieli już przedstawiciele ponad 400 marek. Zgodnie z europejskimi trendami co czwarta z nich to kawiarnia, sieć gastronomiczna lub restauracyjna. Co dwudziesta oferuje produkty przeznaczone dla dzieci. Wciąż przyjmujemy zgłoszenia od przedstawicieli marek zainteresowanych otwieraniem swoich placówek zarówno w centrach handlowych, jak i na ulicach miast.

Jednym z nowych wydarzeń towarzyszących tegorocznym targom jest ReDI Center Management Summit – konferencja dla dyrektorów centrów handlowych. 100 potwierdzonych uczestników weźmie udział w prelekcjach dotyczących najważniejszych zagadnień dla osób zarządzających obiektami: m.in. o roli informacji rynkowej w zarządzaniu, indeksach i analizach rynkowych, bezpieczeństwie obiektów handlowych.

Anna Smolińska
Anna Smolińska dziennikarz