2018-03-28

Milioner skończył budowę

Najnowsza inwestycja Rafała Sonika już gotowa. Miliarder znany z rajdu Dakar otworzył centrum handlowe Gemini Park Tychy.

Milioner skończył budowę Fot. Gemini Park Tychy

Rafał Sonik większości rodaków kojarzy się przede wszystkim ze sportem. Nic dziwnego – regularnie dosiada swojego quada w rajdach terenowych, a jego największym sukcesem jest zwycięstwo w rajdzie Dakar w 2015 roku. Tymczasem jest on nie tylko sportowcem, ale też przedsiębiorcą, właścicielem m.in. deweloperskiej firmy Gemini Holding. Jej najnowszą inwestycją jest warte 400 mln zł centrum handlowe Gemini Park Tychy. Jego budowa zajęła blisko dwa lata. Na powierzchni ponad 36,6 tys. m2 znalazło się blisko 130 sklepów, punktów usługowych i restauracji. To już trzecia galeria handlowa pod szyldem Gemini Park. Dwie pozostałe działają w Bielsku-Białej i Tarnowie.

Obiekt powstał w sąsiedztwie działających od lat obiektów handlowych: Obi, Tesco i Saturn, które wspólnie z Gemini Park Tychy tworzą mające mieć docelowo blisko 100 tys. m2 handlowe Power Center.

Tychami interesowaliśmy się od lat. Rynek ten ma ogromny potencjał, a samo miasto wciąż się zmienia. Na tym etapie jego rozwoju naturalnym więc stało się stworzenie galerii handlowej, w której mieszkańcy miasta mogliby poczuć się u siebie. Inwestycja, którą od pewnego czasu mieliśmy w planach, idealnie wpasowywała się w potrzebę, jaka pojawiła się w Tychach – mówi Rafał Sonik, prezes Gemini Holding.

Obiekt zaprojektowali architekci z krakowskiej pracowni Vide Studio, mający na swoim koncie już podobne obiekty m.in. w Żyrardowie, Stargardzie Gdańskim, Piotrkowie Trybunalskim, Zielonej Górze i Rybniku. Vide Studio projektowało także Gemini Park Bielsko-Biała.

 Obiekt z jednej strony spełnia tradycyjne funkcje handlowe z liczącymi sobie ponad 800 m alejkami i ciągnącymi się przez 2 km witrynami sklepowymi, z drugiej strony postawiliśmy także na inne funkcje, adaptując na potrzeby galerii tzw. ideę „trzeciego miejsca”, zaznaczoną m.in. licznymi strefami relaksu czy podzieloną na dwie strefy częścią restauracyjną,  mogąca pomieścić około 600 gości – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

Około 40 proc. oferty nowej galerii stanowi szeroko pojęta moda, m.in. z mającymi około 1,9 tys. m2 sklepami TK Maxx, H&M i Reserved . W galerii znajduje się także 10 restauracji i kawiarni oraz 22 punkty usługowe, 9 sklepów z kosmetykami, 8 z wyposażeniem wnętrz i 6 z biżuterią, a także  sklepy obuwnicze i galanteryjne, w tym jeden z większych salonów CCC. Ofertę spożywczą klienci galerii znajdą w liczącym sobie blisko 1,4 tys. m2 supermarkecie Piotr i Paweł. O kondycje będzie można zadbać natomiast w studio fitness Fabryka Formy.

 W dniu otwarcia Gemini Park Tychy jest już w ponad 90 proc. wynajęte. 

Komercjalizacja galerii dobiega końca. Udało się nam zaprosić do współpracy liczące się krajowe i zagraniczne marki, a także lokalnych przedsiębiorców i franczyzobiorców, którzy zainwestowali w swoje lokale w galerii. Dzięki powstałym sklepom, a także samej galerii w mieście stworzono blisko tysiąc miejsc pracy – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Wśród znanych marek, ulokowanych na poziomach 0 i +1 galerii, oprócz TK Maxx i H&M, znalazło się m.in. pełne portfolio marek należących do LPP S.A., 4F, Martes Sport,  Douglas, Deichmann, CCC, Apart, W.Kruk, New Yorker, Rossmann, Vistula, Wólczanka, Bytom, Ryłko, Empik, Jysk, Home&You, Homla, Komfort, RTV Euro AGD, a także restauracje McDonald’s i KFC.

Ta oferta w najbliższych miesiącach i latach będzie dalej rozwijana. Już dziś mamy w planach rozbudowę galerii i poszerzenie jej o ofertę rozrywkową i kino – mówi Anna Malcharek.

Zdaniem inwestora, dużym plusem galerii obok oferty, ma być także lokalizacja. Gemini Park Tychy położone jest bowiem poza ścisłym centrum Tychów, ale zaledwie 3,5 km od niego. Obiekt znajduje się także przy bardzo ruchliwiej trasie DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem. 

Galeria nie zaburza centrum miasta, jest jednak z nim w naturalny sposób połączona, stając się tym samym ważnym punktem handlowym na mapie Tychów, do którego mieszkańcy regionu mają bardzo łatwy i szybki dojazd, zarówno rozwiniętą siecią dróg, jak również komunikacją miejską – dodaje Tomasz Misztalewski.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system