2018-01-31

Kolejny Atut w Krakowie

Trwają prace przy budowie drugiego już w Krakowie centrum handlowego Atut. Otwarcie zaplanowano na drugą połowę tego roku.

Kolejny Atut w Krakowie Fot. KG Group

W Krakowie działa już jeden Atut – w dzielnicy Prądnik Biały. Teraz kolejny buduje się w dzielnicy Ruczaj, przy ul. Bunscha. Docelowymi klientami obiektu będą m.in. mieszkańcy pobliskiego osiedla Europejskiego, ale też dużych terenów z zabudową jednorodzinną, jak Pychowice, Mochaniec, Skotniki, Kobierzyn. W pobliżu centrum znajduje się również Krakowski Park Technologiczny oraz Kampus Uniwersytetu Jagiellońskiego. W bezpośrednim zasięgu obiektu (dojście pieszo) znajduje się 30 tys. osób, ale już w zasięgu do 10 min. jazdy samochodem liczba ta rośnie do 150 tys. potencjalnych klientów.
Budowa zaczęła się we wrześniu 2017 roku. Atut Ruczaj to obiekt handlowy typu convenience, przeznaczony na szybkie i komfortowe zakupy. Na 6,8 tys. m2 powierzchni najmu zlokalizowanych będzie ok. 13 lokali handlowo-usługowych, a na parkingu znajdującym się przed obiektem znajdzie się miejsce na około 145 pojazdów.

W bezpośrednim sąsiedztwie Atut Ruczaj nie działa żaden większy obiekt handlowy. Atut będzie więc pierwszym centrum z kompleksową ofertą handlową, zaspokajającą codzienne potrzeby zakupowe okolicznych mieszkańców. Wśród najemców znajdą się m.in. Lidl, Pepco, Rossmann, apteka Ziko. Tenant mix uzupełni elektromarket oraz sklepy modowe. Aktualnie trwają negocjacje z kolejnymi najemcami – mówi Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group.

Za komercjalizację Atut Ruczaj odpowiada firma BOIG Property Consulting.
Oprócz Krakowa pięć innych obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach koło Krakowa, w Pruszkowie. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Złocień, Atut Bielany oraz obiekt w Suchej Beskidzkiej. Inwestycje z zasady powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli, w strefach zamieszkałych przez zamożnych klientów czy przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Format każdego obiektu dostosowany jest do potrzeb zakupowych okolicznych mieszkańców.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz, PROFIT system