2018-01-27

Internetowy sklep wychodzi na ulicę

Supermarket online Frisco.pl ma pomysł, jak zaistnieć również „w realu”. Ma już kilkadziesiąt punktów w Warszawie.

Internetowy sklep wychodzi na ulicę Fot. Frisco.pl

Nie tradycyjne sklepy, tylko „coolomaty” – oto sposób Frisco.pl na zbliżenie swojego biznesu do realnego świata. Coolomaty to maszyny przystosowane do przechowywania i odbioru żywności z internetowego sklepu spożywczego. Schowki na zakupy podzielone są na 3 strefy chłodzenia, w zależności od wymagań poszczególnych produktów. Już 30 tego typu urządzeń znajduje się w dogodnych lokalizacjach na terenie całej Warszawy.

- Chcemy zapewniać naszym klientom jak najlepsze doświadczenia zakupowe, dlatego wprowadziliśmy dodatkową możliwość odbioru zamówień. Jest to wygodne i proste rozwiązanie, które rozszerza zakres form dostaw we Frisco.pl, a zarazem zwiększa ich elastyczność. Odpowiadając na potrzeby konsumentów oferujemy im udogodnienia podnoszące komfort zakupów spożywczych online, jednak wciąż główną formą dostawy pozostaje dostarczenie zamówienia Frisco Vanem i wniesienie ich prosto do domu klienta – mówi Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl.

Działanie Coolomatów jest proste – podczas zakupów internetowych klient wybiera opcję dostawy zamówienia do maszyny, a następnie wskazuje wybraną przez siebie lokalizację i przedział czasowy. E-sklep spożywczy dostarcza zakupy jeszcze tego samego dnia, a kupujący otrzymuje powiadomienie i kod, który umożliwia mu wygodny odbiór ze schowków.

- Zależy nam na tym, aby nasze maszyny były łatwo dostępne dla mieszkańców dużych osiedli, w tzw. „sypialniach”, więc ustawiliśmy je w punktach, do których jest łatwo dojechać samochodem, rowerem czy dojść na piechotę. Zakupy można odebrać po pracy, jadąc do domu w kierunku Wilanowa, Bemowa, Ursynowa, Włoch, Bielan czy Targówka, ale także Mokotowa i Śródmieścia – mówi Marcin Warzocha, prezes firmy i jeden ze współzałożycieli.

Poza Coolomatami, klienci Frisco.pl mają także możliwość dostawy zamówienia poprzez tzw. Frisco Vany, czyli specjalnie przystosowane samochody dostawcze. Supermarket online, jako jedyny w Polsce internetowy sklep spożywczy, oferuje dostawę w jednogodzinnym przedziale czasowym, dzięki czemu jego klienci otrzymują swoje zakupy o konkretnie umówionej godzinie.

Do końca lutego 2018 roku klienci Frisco.pl mogą skorzystać z atrakcyjnych zniżek: na pierwsze zamówienie z opcją odbioru w Coolomacie obowiązuje rabat 20 zł, a dla zakupów powyżej 100 zł dostawa jest bezpłatna.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system