2018-01-21

Nowy rok, nowy rekord

Galeria Jurajska pobiła rekord. Odwiedziło ją 7 milionów klientów w rok.

Nowy rok, nowy rekord fot. Galeria Jurajska

2017 rok Galeria Jurajska może zaliczyć do udanych. To już kolejny rok z rzędu, który galeria kończy na plusie i z kilkoma kluczowymi inwestycjami. Tylko w ubiegłym roku centrum handlowe odwiedziło ponad 6,96 miliona osób. Aż o 500 tys. więcej niż w 2016 roku i o blisko 700 tys. więcej niż w 2015 roku. Jak dotąd pod względem odwiedzin to najlepszy rok w dziwięcioletniej historii obiektu.

Ale nie tylko cały 2017 był udany, także poszczególne miesiące okazały się bardzo dobre dla galerii. W minionym roku Jurajska po raz pierwszy od otwarcia zaczęła notować stałe miesięczne odwiedziny na poziomie ponad 600 tys. osób. Wcześniej takie wyniki pojawiały się wyłącznie sezonowo w grudniu. Sam grudzień 2017 również pobił własny rekord. Galerię odwiedziło ponad 755 tys. osób, tj. o 10 proc. więcej klientów niż w tym samym okresie przed rokiem. Po raz pierwszy także miesięczny wynik odwiedzin przekroczył próg 750 tys. klientów.

Klientów jest coraz więcej. Dla częstochowian staliśmy się najczęściej wybieraną galerią, podobnie jest z mieszkańcami miast ościennych m.in. Myszkowa, Lublińca czy Kłobucka. Przybywa także klientów z dalszych zakątków i z ościennych województw, przede wszystkim z graniczących z północną częścią woj. śląskiego powiatów woj. łódzkiego, opolskiego czy świętokrzyskiego. Wzrosła także liczba przejezdnych, poruszających się wzdłuż sąsiadującej trasy A1. Zasięg na jakim dziś działamy jest niemal trzykrotnie większy, niż przed kilkoma laty i obejmuje blisko 1,4 miliona mieszkańców – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Udana rekomercjalizacja

Spora w tym zasługa zmieniającej się oferty. W 2017 roku Jurajska przeprowadziła efektywną rekomercjalizację. Część najemców zdecydowała się także zainwestować w znacznie większą powierzchnię najmu. W efekcie, galeria jest obecnie w 97,3 proc. wynajęta, a na dostępną powierzchnię są już chętni. W ubiegłym roku Galeria Jurajska pozyskała w sumie 14 nowych najemców. Wśród nich są: Świat Książki i Świat Książki Kids, Pako Lorente, ME&B, A&A Dom Jubilerski, Semilac, Tezenis, 50style, Rosenthal, Recman oraz Men’s Casual. W połowie roku w Jurajskiej otwarto również sklep Biedronka. Supermarket zajął powierzchnię 1318 m2. Nowego najemcę zyskała także strefa restauracyjna, gdzie pojawiła się naleśnikarnia CrepStory.

Także część dotychczasowych najemców zdecydowała się w 2017 roku na inwestycję w większe powierzchnie, relokując lokale je lub zajmując dostępny w sąsiedztwie metraż. Taki ruch wykonało dziewięciu najemców: Vistula, Ryłko, Deichmann, Intermoda/Tom Tailor, Ryłko, Big Star, Ochnik, Giacomo Conti oraz Smyk. Ten ostatni przeniósł się z lokalu mającego 391 m2, na powierzchnię aż 887 m2. Był to największy tego typu ruch w 2017 roku w Jurajskiej. Łącznie dotychczasowi najemcy wynajęli w galerii dodatkowe 1130 m2. Spore grono najemców zdecydowało się także na modernizację swoich sklepów lub przeprowadzkę i remont w nowej lokalizacji. W sumie zmiany metraży, modernizacje i wprowadzenie nowych konceptów objęły aż 33 salony.

Nowi najemcy wchodzą do galerii a dotychczasowi rozwijają działalność, bo w tutejszym rynku drzemie ogromny potencjał. W swoich decyzjach najemcy wskazują zarówno dobre wyniki finansowe, jakie mają w Jurajskiej. Doceniana jest także lokalizacja galerii i fakt, że w swoim najbliższym otoczeniu nie ma ona konkurencji z tak szeroką ofertę. Szybko rozwija się także tutejszy rynek, który staje się coraz bardziej chłonny – mówi Bugajczyk.

Anna Smolińska
Anna Smolińska dziennikarz