2018-01-08

Nowy rok, nowy wygląd

Sieć Spar odświeża wystrój wnętrz swoich sklepów. Decyzję poprzedziły testy koncepcji w sklepach w Krakowie.

Nowy rok, nowy wygląd Fot. Spar Polska

Spar Polska podjął decyzję o odświeżeniu obowiązujących standardów wykończenia wnętrz sklepów sieci. Pierwsze testy, zrealizowane w odpowiedzi na trendy w handlu, przeprowadzone zostały w krakowskim Spar Express przy ul. Stradomskiej i supermarkecie przy ul. Wielickiej. Po pozytywnym odbiorze zarówno przez klientów, jak i franczyzobiorców zapadła decyzja zastosowania nowości dla odświeżanych i nowo otwieranych sklepów. Finalny kształt zmian elementów wystroju jest wynikiem wspólnej pracy z właścicielem marki, spółką Spar International. W celu optycznego powiększenia przestrzeni sklepu zastosowane zostały jaśniejsze blendy nad regałami. Zwiększone zostały również oznakowania graficzne działów. Zmieniono oznakowanie tekstowe działów poprzez zastosowanie czarnego koloru, dającego większy kontrast z jasną blendą oraz wprowadzenie nowej czcionki, spójnej z linią komunikacji „Moja okolica, mój Spar”. Dodatkowo mocniej wyróżnione zostały tzw. końcówki promocyjne, aby lepiej zwrócić uwagę na te strefy w sklepie.

Przeprowadzane zmiany są kontynuacją modyfikacji strategii wizerunkowej sieci, która rozpoczęła się już pod koniec października 2017 r. od wdrożenia nowej komunikacji marketingowej, opartej o hasło: „Moja okolica, mój Spar”. Aktualna komunikacja marki ma na celu podkreślenie polskości i dostępności lokalnych produktów oferowanych w sklepach sieci oraz szerokiego asortymentu produktów w niskich cenach, połączonego z wygodą codziennych zakupów. Nową wizualizację sklepów sieci mają dodatkowo wzmocnić materiały POS.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system