Mała firma w galerii
W centrach handlowych działają nie tylko wielkie międzynarodowe koncerny. Coraz częściej jest w nich również miejsce dla lokalnych przedsiębiorców.
Mitem jest, że centra handlowe są obiektami wspierającymi jedynie międzynarodowe korporacje. Na przykładzie centrów handlowych zlokalizowanych w Radomiu, 30 proc. najemców to firmy lokalne, a kolejne 30% to firmy ogólnopolskie tj.: Reserved, CCC, Apart, Yes, Empik, Smyk, Gino Rossi, Tatuum i wiele innych, które budowały swoją pozycję wraz z rozwojem centrów handlowych w Polsce.
Statystycznie, na 100 sklepów znajdujących się w centrum handlowym, 55 stanowią sklepy odzieżowe, obuwnicze lub z sklepy akcesoriami, zaś 16 stanowią punkty usługowe i gastronomiczne - pralnie, restauracje, kawiarnie, zakłady krawieckie, szewskie i inne. Tymczasem, prezentowany w debacie obraz polskiego handlu to obraz osiedlowego sklepu spożywczego, który od wielu lat jest miejscem codziennych zakupów.
(mak)