2017-09-06

Galeria do zadań specjalnych

Zakupowa rola centrów handlowych maleje. To miejsca o znacznie szerszej funkcjonalności.

Galeria do zadań specjalnych Marcin Powierza

To, co zauważyć można dziś w każdej nowej galerii handlowej to przede wszystkim paradoksalnie stopniowe zmniejszenie ich roli zakupowej, a powiększenie znaczenia strefy leisure. Galerie nowej generacji to miejsca spędzenia wolnego czasu, spotkań ze znajomymi. W galerii Posnania, która jest obecnie jednym z najnowocześniejszych obiektów na rynku, strefa rozrywkowo-wypoczynkowa zajmuje już ponad 25 procent całkowitej powierzchn.  Aby się wyróżnić deweloperzy ściągają do swoich galerii najemców spoza standardowej oferty foodcourtowej. Bardziej niż na fast foody stawia się na casual diningową ofertę, a nawet restauracje z nieco wyższej półki. Są to lokale z osobnym wejściem, ogródkami letnimi, przyjaznym klimatem, sprzyjającym spędzaniu tam większej ilości czasu niż tyle ile zajmuje nam zjedzenie hamburgera wyczekanego w długiej kolejce.

Dobrym przykładem takiego miejsca będzie Galeria Północna. Do tej pory Białołęka nie oferowała swoim mieszkańcom szerokiej oferty rozrywkowo-gastronomicznej, co zachęciło między innymi restaurację Bierhalle do otwarcia tu swojego lokalu, według odświeżonego przez Forbis Group konceptu, który nastawiony jest bardziej na rodzinne obiady i spotkania w gronie znajomych. Specjalnie dla Białołęczan stworzono także nowy gatunek piwa Północnego.

Marcin Powierza, Forbis Group
Marcin Powierza, Forbis Group Członek zarządu, Forbis Group

Ekonomista. Absolwent ekonomii i stosunków międzynarodowych w Szkole Głównej Handlowej oraz studiów podyplomowych Executive MBA Academy. Ukończył program Management w kanadyjskim ICAN Institute. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami inwestycyjnymi. Przez 8 lat pełnił funkcję dyrektora zarządzającego i dyrektora ds. rozwoju w firmie rozwijającej salony sprzedaży marek włoskiego holdingu Max Mara.