2014-03-07

Rowery w centrum

Od września do kwietnia rowery Fresh Bike pojawią się na dedykowanych stoiskach w galeriach i centrach handlowych.

Rowery w centrum Fot. Fresh Bike

Sieć mobilnych punktów sprzedaży Fresh Bike, czyli specjalnie zaprojektowanych rowerów z miejscem na komponenty do przygotowywania lemoniady rozpoczęła działalność w ubiegłym roku.

            - Testowaliśmy cztery lokalizacje: aglomerację, kurort, małe miasto i wieś turystyczną – nasze rowery sprzedawały lemoniadę w różnych warunkach pogodowych i w różnych porach dnia. Pomysł sprawdził się w 100 procentach – mówi Jan Staniewicz, prezes zarządu Fresh Bike Polska. - Chcielibyśmy, by od maja br. po Polsce jeździło min. 35 rowerów. W tej chwili mamy już podpisane listy intencyjne na 30 jednośladów.

            Tegoroczna całkowita kwota inwestycji będzie wynosić 28 tys. zł. W 2015 roku będzie już o ok. 10 tys. zł drożej. Dodatkową zachętą dla inwestorów może być możliwość skorzystania z finansowania zewnętrznego.

            - Podpisaliśmy umowę z Credit Agricole, na mocy której nasze rowery mogą być leasingowane w 80 proc. ich wartości – mówi prezes zarządu Fresh Bike Polska.

            Franczyzobiorcy będą płacić raty leasingowe przez cały rok, dlatego firma zadbała o to, by jej partnerzy zarabiali przez cały rok.

            - Zakładamy, że sezon trwa od maja do końca wakacji, wyjątkiem są miejscowości turystyczne, gdzie rowery pojawią się w lipcu i sierpniu. Okres sprzedaży w nadmorskich miejscowościach jest krótszy, ale za to bardziej intensywny. Od września do kwietnia nasze rowery pojawią się również w galeriach i centrach handlowych – mówi Jan Staniewicz. - Przetestowaliśmy koncept w Galerii Bałtyckiej, gdzie zaaranżowaliśmy stoisko sprzedaży lemoniady. Przychody ze sprzedaży wystarczyły na pokrycie kosztów zatrudnienia pracownika, wynajmu powierzchni handlowej i bonusów dla franczyzobiorcy.

Aranżacja stoiska na którym sprzedawana jest lemoniada, wymaga ok. 4-6 m2 powierzchni handlowej. (awh)