2017-07-27

Dobre, bo polskie?

Galerie handlowe podkreślają, że dobierając najemców kierują się także konsumenckim patriotyzmem polskich klientów.

Dobre, bo polskie? Fot. Gemini Park Tychy

Według badań Open Research patriotyzm konsumencki Polaków rośnie z roku na rok. Polskie pochodzenie marki zachęca obecnie do zakupu jej produktów aż 73 proc. Polaków – o 9 proc. więcej niż w roku 2016. W świadomości konsumenckiej wyróżnikiem polskich produktów jest przede wszystkim wysoka jakość materiałów, z których zostały one zrobione oraz solidność samego wykonania.
Prawie połowa Polaków preferuje zakupy odzieży i obuwia rodzimych producentów – w ich opinii cechują się nie tylko dobrą jakością, ale tez modnym designem zgodnym ze światowymi trendami. Niewiele mniejszy odsetek rodaków (42 proc.) wybiera wyroby kosmetyczne krajowych marek. Produkty oceniają jako dobre jakościowo, bezpieczne dla zdrowia, ekologiczne oraz atrakcyjne cenowo. Jednak największą popularnością cieszą się krajowe produkty spożywcze, które docenia aż 60 proc. Polaków.
Te tendencje zauważają też zarządcy galerii handlowych.

- Od kilku lat obserwujemy wśród klientów przybierający na sile trend na kupowanie produktów polskich marek. Aż 7 na 10 Polaków chce kupować produkty rodzimych brandów – mówi Zbigniew Nowak, Dyrektor Centrum Handlowego Gemini Park Tarnów. - Wynika to m.in. ze wzrostu świadomości konsumenckiej, dojrzałego podejścia do zakupów oraz popytu na artykuły jakościowe, solidnie wykonane. W naszej świadomości wiele polskich produktów po prostu dobrze się kojarzy oraz wiąże z pozytywnymi doświadczeniami. Z badań konsumenckich wynika, że 30 proc. Polaków jest w stanie zapłacić więcej za ten sam produkt, jeśli wyprodukowała go polska marka.

Dlatego też w Gemini Park Tarnów polskie marki zasilają najważniejsze segmenty – modowy, obuwniczy, sportowy, kosmetyczny, spożywczy. W obiekcie znajdują się sklepy takich krajowych brandów, jak m.in.: 4F, 50 style, Awiteks, Badura, Wojas, Ryłko, CCC, Cropp, House, Reserved, Mohito, Sinsay, Diverse, Medicine, Empik, Matras, Greenpoint, Grycan, Inglot, Vistula, Wólczanka, Bytom, Lavard, Giacomo Conti, Monnari, Ochnik,  Seizeer, Smyk, Apart, W.Kruk, YES, Ziaja.

- Rosnący patriotyzm konsumencki wpływa na mix najemców w galeriach handlowych – przyznaje Zbigniew Nowak. - W Gemini Park Tarnów stawiamy nie tylko na brandy dotychczas nieobecne w mieście czy regionie, ale również na topowe polskie marki, cenione przez klientów. Co przekłada się także na obroty najemców.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz, PROFITsystem